מבזקיםפוליטי / מדיני

ברדוגו בתגובה להדחתו: "החלטת בנט, לפיד וגנץ היא אות קלון לחופש הביטוי"

השדרן והפרשן יעקב ברדוגו הגיב הערב (חמישי) בחשבון הטוויטר בחריפות להדחתו מתוכנית 'יומן הערב' בגלי צה"ל: "החלטת רה"מ בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד."

צילום: מתוך טוויטר

ברדוגו הדגיש כי, "'ואף על פי כן נוע תנוע!' אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מידי יום ביומו. חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית, וכדומה."

ברדוגו ציטט את פסק הדין 'קול העם' משנת 1953: "זהו פסק הדין הראשון שבו נבחנו בישראל גבולותיו של חופש הביטוי, שקבע כי חופש הביטוי מהווה זכות יסוד שהיא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה תוך ביטול צו הסגירה לעיתון ׳קול העם׳." "במדינה דמוקרטית– "רצון העם" – רואים את "המושלים" כמורשים וכנציגים של העם שבחרם, אשר על כן רשאי איש התקשורת בכל עת להעביר מעשיהם המדיניים תחת שבטו, אם כדי לגרום לתיקונם של מעשים אלה ולעשיית סידורים חדשים במדינה, ואם כדי להביא לפיטורם המידי של ״המושלים" או להחלפתם בבוא מועד הבחירות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב להדחה: "ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל״צ, ששידר את התוכנית המאוזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו."

צילום: פייסבוק

Back to top button