חדשות חוץמבזקים

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "רוסיה תחל בהתקפה אווירית"

גורמים רשמיים בארצות הברית מעריכים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל את ההחלטה לפלוש לאוקראינה והוא עשוי לפתוח במתקפה כבר בשבוע הבא, כך על פי דיווח שפורסם היום (שישי) בכלי התקשורת בארה"ב. "פקידים אמריקנים מעריכים כי פוטין העביר פקודת פלישה לצבא הרוסי ובוושינגטון מצפים ללחימה נוראה ועקובה מדם". צייץ ניק שיפרין כתב לענייני חוץ של PBS (רשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית).

על פי הדיווח, למתקפה הרוסית יקדמו יומיים של הפצצות אווירית ולוחמה אלקטרונית שלאחריה תחל הפלישה הקרקעית, כשהמטרה היא הפלת הממשלה בקייב בראשות הנשיא וולודימיר זלנסקי.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר הערב במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן כי "כל אמריקני שנמצא כעת באוקראינה צריך לעזוב בהקדם האפשרי, ב-24-48 השעות הקרובות". הוא הדגיש כי "הסיכון כעת הוא גבוה והאיום מספיק מידי". הוא הבהיר כי "לארה"ב אין סיכוי של פינוי צבאי במקרה של פלישה רוסית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מעל 100,000 חיילים רוסים פרושים לאורך הגבול עם אוקראינה. צילום: משרד ההגנה הרוסי

סאליבן הזהיר כי "אם תחל מתקפה רוסית באוקראינה היא צפויה להתחיל בהפצצות אוויריות ובתקיפות טילים שעלולות כמובן להרוג אזרחים ללא קשר ללאום שלהם. פלישה קרקעית שלאחר מכן תהיה כרוכה בהסתערות של כוח עצום… אף אחד לא יוכל להסתמך על טיסות, רכבות, כבישים או תחבורה ברגע שהפעולה הצבאית תצא לדרך."

"הסיכון כעת גבוה מספיק והאיום ממשי", הוסיף, "הזהירות הנדרשת מחייבת לעזוב עכשיו כל עוד קיימת האפשרות ושירותי הרכבות, התעופה והכבישים פתוחים".

העיתון המקומי באוקראינה, קייב פוסט דיווח היום כי ארה"ב מפנה את כל הצוות שלה ממשימת המעקב המיוחד של הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה באוקראינה.

העיתון דיווח כי חבר נציגות אמר כי קיבל פקודות לעזוב את המדינה עד יום שלישי.

חברי המשמר הלאומי של אוקראינה. צילום: EPA
אנשי שירות אוקראינים. צילום: EPA
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בהצהרה בבית הלבן

Back to top button