חדשות חוץמבזקים

המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה: "הקמנו כוח שיוכל לרסן את האויב"

לוטננט גנרל ולרי זלוז'ני, המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר היום (שבת) בכנס שהתקיים עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות, בנוגע ליישום החוק של אוקראינה "יסודות ההתנגדות הלאומיות" שכולל הקמת כוחות ההגנה הטריטוריאליים. היחידות החדשות שהוקמו לפני פחות מחודשיים נועדו לצורך הדיפת האויב במקרה שתפרוץ מלחמה עם רוסיה.

"כוחות ההגנה הטריטוריאליים של הכוחות המזוינים של אוקראינה עדיין לא בני חודשיים, אבל כל אחד מאיתנו מוכן למלחמה" פתח זלוז'ני את דבריו ופירט כי "נכון להיום 88 מתוך 160 היחידות הצבאיות כבר מוצבות במתחמים שלהן, וזה הישג גדול בזמן כה קצר. 25 מהמתחמים המיועדים נדרשים לתיקונים משמעותיים ו-63 זקוקים לתחזוקה שוטפת. באשר ליחידות שעדיין אין להן מקום משלהן, אנו קוראים לשיתוף פעולה ואינטראקציה מירבית בין הרשויות המקומיות."

עוד הוסיף באשר לשירות צבאי פעיל כי "60% כבר מגויסים. עד סוף מרץ, אנו מתכננים לאייש 90% מיחידות הכוחות ועוד 70% מאנשי המילואים. מהחודש הבא נתחיל לערוך אימונים שבועיים עם חיילי מילואים. בנוסף, בעתיד הקרוב מתוכננת להיכנס מערכת הדרכה באמצעות פלטפורמת למידה מרחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בנוסף, אנו עובדים על דברים נוספים ובהם חידוש כלי הרכב ביחידות, מערכות טילים נ"ט וטילים חדישים נגד מטוסים, מרגמות ומל"טים." הדגיש זלוז'ני.

לסיכום אמר זלוז'ני כי "כוחות ההגנה הטריטוריאליים של הכוחות המזוינים של אוקראינה מונים 29 חטיבות ו-150 גדודים, זאת מבלי לכלול את ההרכבים ההתנדבותיים של חטיבות טריטוריאליות. זה כוח שבאמת יוכל לרסן את האויב, גם מהמחשבה לדרוך על אדמתנו. המחיר שהוא ישלם על החלטה כזו יהיה עצום. תהיה התנגדות בכל עיר, בכל כפר, בכל רחוב ובכל בית!".

לוטננט גנרל ולרי זלוז'ני, המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה

Back to top button