מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד להצתת בית של יהודי במזרח י-ם: "יכול היה להסתיים באסון"

שריפה פרצה אמש (שישי) בדירה בשכונת שמעון הצדיק, הסמוכה לשייח׳ ג׳ראח במזרח ירושלים. כוחות משטרה וכיבוי הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור.

החשד המסתמן הוא שהשריפה פרצה בשל בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר ביתו של יהודי תושב המקום, טל יושובייב. לא היו נפגעים בנפש, כאשר משפחת יושובייב לא שהתה בבית בשבת. שוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן.

מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור.

יושובייב סובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות מצידם של תושבי השכונה הערבים, ששרפו את רכבו כבר תשע פעמים. ביתו נמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהמטה הארצי של משטרת ישראל, וכ-200 מטרים מבסיס מג"ב.

יושובייב מסר בצאת השבת כי "האש התלקחה מעל מיטתו של בני התינוק בן השנתיים ושרפה לחלוטין את כל סביבתה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו בשבת בבית – זה יכול היה להסתיים באסון".

עוד אמר יושובייב כי, "מי שנושא באחריות ושעל ידו עלול להיות חס ושלום דם יהודים חפים מפשע – הם ממשלת ישראל והמשטרה, שלא עושים מאומה כדי לתפוס את המחבלים. אם היה מדובר בבית של ערבי, השב"כ מזמן היה נכנס לאירוע והיה נעשה שימוש בצווי מעצר מנהליים והרחקות מנהליות. אבל כשמדובר ביהודים – כוחות הביטחון פשוט מפקירים אותנו".

יושובייב הוסיף: "אני קורא לכל מי שיכול להצטרף לסיורים האזרחיים שנערכים מידי לילה בסמוך לביתי, במטרה להגביר את הביטחון בשכונה ככל הניתן".

צילום: ללא קרדיט

Back to top button