מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר מקים מחדש לשכה במזרח ירושלים: "פסטיבל של צביעות"

ח"כ איתמר בן גביר פתח הבוקר (ראשון) שוב את לשכתו הפרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק סמוך לשייח' ג'ראח, זאת על רקע עימותים שהתרחשו הלילה במזרח ירושלים.

בן גביר אמר בהגיעו למקום: "אחרי האירוע בדומא, כל מדינת ישראל הייתה סוערת, נשיא המדינה, ראש הממשלה, כל חברי ממשלת ישראל, יצאו בשצף קצף בגינויים על אירוע שעד היום נבדק בבית משפט, אם זה יהודים עשו או לא יהודים. משטרת ישראל, השב"כ הקימו צח"מים, הפכו אבן על אבן, כדי לתפוס את הרוצחים. הבוקר הזה, אנחנו מגיעים לכאן, כאשר יש פסטיבל צביעות."

עוד אמר: "ניסו לרצוח בערב שבת משפחה. אבא טל, אמא, ילד ותינוקת. ניסו לשרוף אותם חיים. 9 פעמים הציתו את הרכב שלהם. אם זה היה גרפיטי של 'תג מחיר', המשטרה הייתה שמה מארבים. אבל זה יהודים, ולכן אין דין ואין דיין. 200 מטר, מבסיס מג"ב, משטרת ישראל לא מסוגלת לשמור. יש כאן הפקרות ואיבוד שליטה. נותנים לגורמים האלה, להיות המנהלים של המקום וילדים מפחדים להסתובב כאן. אני אמרתי כמה פעמים, שאם אין משטרה, אני אבוא לפתוח לשכה פרלמנטרית במקום. אני אעבוד מכאן. יש שמאלנים קיצוניים שזה מרגיז אותם, אבל אני אשמור על האחים שלי. מי שאשם זה עומר בר לב, השר הכי כושל במדינת ישראל, ואנחנו דורשים שהמשטרה תפסיק להפקיר את הביטחון של התושבים כאן. אם ממשלת ישראל לא מגנה עליהם, אנחנו נגן"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוקדם יותר הלילה חלה הפרת סדר שכללה יידוי אבנים ועימותים בשכונת שייח׳ ג׳ראח שבמזרח ירושלים. בעקבות זאת, נפגעו מספר אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי.

כוחות המשטרה הדפו את מפרי הסדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין משטרה. בתוך כך, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

במהלך הפרות הסדר, התקבל במשטרה דיווח על רכב שפגע באחד המעורבים, נהג הרכב, בן 21 תושב מזרח ירושלים, נעצר ולאחר בירור עמו, טען כי רוסס בגז פלפל והמשטרה פתחה בחקירה. בהמשך, נעצרו חמישה מפרי סדר נוספים.

ח"כ איתמר בן גביר. צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

Back to top button