מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לישראלים באוקראינה: "תחזרו לארץ לפני שהאירוע מסתבך"

שר החוץ ערך לפני זמן קצר (ראשון) תדרוך לעיתונאים בעקבות המתיחות הגוברת באוקראינה והקריאה לישראלים לחזור ארצה בהקדם. לפיד אמר שיש כעת באוקראינה 12,000 ישראלים, כשמתוכם אלפיים סטודנטים שחלק הארי מהם מהמגזר הערבי. כמו כן, ישנם 6,000 ישראלים נוספים שצריך ליצור איתם קשר.

לפיד ציין כי "לפי גורמי מודיעין אמריקאים שעובדים איתנו יש לנו חלון זמן קצר להוציא את הישראלים – תחזרו לישראל לפני שהאירוע מסתבך. אנחנו מקווים שהמשבר ייפתר בדיפלומטיות, אבל יש לנו מחויבות כמדינה כלפי אזרחי ישראל ויהודים."

שר החוץ הוסיף כי "נפגשתי היום עם סגנית שר החוץ האוקראיני, הגעתי להבנות שאם יהיה צורך נפתח משרד נוסף בלבוב, לבקשתי בשעות אלה ממש שר התיירות נפגש עם השגריר הרוסי כדי להתעדכן. אנחנו עובדים במתכונת חירום, חיתוכי מצב כל כמה שעות, מייצרים מעטפת למשפחות השליחים, מתכוננים לאפשרות של סגירת השמיים, כרגע לא נראה שהולך לקרות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד פירט כי, "התגובה של ישראל לא שונה מתגובה של מדינות כמו גרמניה, הולנד או קוריאה, אנחנו דרגה אחת מתחת לתגובה האמריקאית,. לאוקראינים יש אינטרס מובהק שלא יקרה שום דבר אבל אנחנו נדע בימים הקרובים. העמדה שלנו אומרת שצריך לעשות כל דבר על מנת למנוע עימות רוסי-אוקראיני. יכול להיות שאני מפגין יותר זהירות משרי חוץ אחרים, וזאת בגלל העובדה שבשתי המדינות יש קהילות יהודיות גדולות שאנחנו צריכים לשמור עליהן. אבל העמדה הישראלית כמו כל המערב, היא לעשות הכל כדי להימנע מעימות מזוין."

Back to top button