מבזקיםפוליטי / מדיני

משרתים בשירות לאומי? ועדת העבודה אישרה לכם הטבות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אישרה היום (ראשון) שורת הטבות למשרתי השירות הלאומי-אזרחי.

יו"ר הוועדה, חה"כאפרת רייטן-מרום ממפלגת העבודה, שיבחה את פעילותם של "הצעירים והצעירות הנותנים את מרצם וזמנם בהתנדבות גמורה למען הכלל, וזו זכות של המדינה לשפר ולהיטיב את תנאיהם".

לדברי ראובן פינסקי, מנהל השירות הלאומי-אזרחי, המתנו שנים רבות לאישור תקנות אלו, שייטיבו משמעותית עם 18 אלף איש המתנדבים היום, בכל התחומים האזרחיים כמו שיפור דמי-הקיום, בהכרה במתנדבות-בודדות, ובטיפול משמעותי באוכלוסיות מיוחדות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקנות מכירות כמתנדב-בודד, מי שהוריו אינם חיים בישראל, כחייל-בודד, דמי כיס בסך 540 ₪ לחודש, ובנוסף למתנדב המתגורר בביתו ונושא בעצמו בהוצאות מזונו בהיקף של שתי ארוחות ביום לפחות – 247 ₪, למתנדב המתגורר בביתו ונושא בעצמו בהוצאות של ארוחה אחת ביום לכל היותר – 123 ₪, למתנדב המתגורר בדירת שירות ונושא בעצמו בהוצאות תזונתו בהיקף של שתי ארוחות ביום לפחות – 335 ₪, מתנדב המתגורר בדירת שירות ונושא בעצמו בהוצאות של ארוחה אחת ביום לכל היותר – 177 ₪ ועוד.

מוטי אלמליח, מנהל אגף התקצוב בשירות הלאומי-אזרחי, הדגיש כי דירת שרות מיועדת לשמונה בנות, ואילו למתנדבים מיוחדים – לשישה בדירה. בנוסף, נקבעה רכזת לכל 30 בנות, במקום רכזת אחת לכל 40 בנות, כיום.

התקנות התייחסו גם למתנדבים בשירות מחוץ לישראל, תקנה קובעת את התעריף שישלם גוף מפעיל זר עבור מתנדב בשירות מחוץ לישראל, וכי הגוף המפעיל ישלם לגוף המוכר שהפנה אליו מתנדב לשירות מחוץ לישראל, תשלום שנתי בסך של 17,993 ₪, לכל מתנדב.

תקנה נוספת קובעת את חובות הגוף המפעיל כלפי מתנדב בשירות מחוץ לישראל, לעניין התשלומים, ההטבות ותנאי השירות שלהם זכאי המתנדב, כדמי כיס חודשיים, סידורי מגורים, ציוד ורהיטים, סידורי נסיעה, שירותי תקשורת, שירותי כביסה ודמי ביטוח לאומי. הגוף המפעיל ישלם למתנדב כזה, דמי-כיס בסך של 500 דולר ארה"ב, אולם סכומם יפחת או יעלה בשיעור של כ-20%, בהתחשב ביוקר המחייה במדינה בה משרת המתנדב.

קרדיט: pixabay

Back to top button