מבזקיםפוליטי / מדיני

היקף הסחר בהיתרי עבודה לפועלים פלסטיניים זינק ל- 1.25 מיליארד ש"ח

מדיון בנושא סחר בהיתרי עבודה לפועלים פלסטיניים שהתקיים היום (שני) בוועדה המיוחדת לעובדים זרים שהתקיים היום בכנסת, עולה כי היקף הסחר בהיתרים זינק מ- 0.98 מיליארד שקלים בשנת 2020 לכ- 1.25 מיליארד בשנת 2021.

לדברי ד"ר חגי אטקס מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, אשר הציג את הנתונים, "השיטה כופה את הצורך בסחר, מכיוון שבין היתר יש עובדים בעבודות זמניות ולא קבועות אשר נאלצים להתנהג כ"שכירים קבועים" ונאלצים להסתמך על מעסיקים."

יו"ר הוועדה, ח"כ אבתיסאם מראענה, הודיעה כי לא תרפה מהנושא: "כמעט כלום לא נעשה עד כה על ידי משרדי הממשלה והרשויות. מעבר לעוול הנורא ולרמיסת זכויות העובדים, זהו סיכון בטחוני שהטיפול בו לא סובל דיחוי. משרד הביטחון לא מגיב לפניות בנושא ולא מאפשר פגישות ודיאלוג. אני דורשת לראות תכנית עבודה מסודרת תוך שבועיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "המצב בשטח קשה מאוד. הרפורמה שנעשתה הרעה את המצב. אין אכיפה. זה ישראבלוף. אין עובד שעובד בישראל ולא משלם דמי תיווך של 2500 שח בחודש. זאת בושה. אם לא יהיה שיתוף פעולה של הרשויות בשני הצדדים, תימשך החגיגה"

מנהל המחקר והמדיניות בארגון היוזמה לצמצום הסכסוך, ג'ייסון סילברמן: "השינוי לא מחלחל לשטח. חייבת להיות אכיפה גם בטווח הקצר, אבל המשטרה לא אוכפת"

מנהל אכיפת מעסיקים ברשות האוכלוסין וההגירה, שמעון זיגזג: "עד כה האכיפה היתה אקראית ולא מסודרת, בגלל מחסור במשאבים. נתחיל לפעול במישור הפלילי"

ראש ענף כלכלה במתפ"ש, מורן חדד: "התופעה הצטמצמה, אך הטיפול דורש זמן. אין פתרון קסם. אנחנו מקיימים שיח עם הרשות הפלשתינית, סוגרים מקומות של ספסרים. ייתכן שגם הרשות עצמה נהנתה מכך בעבר. שמענו על מקרים של לקיחת כספים גם שם. בנוסף הפצנו סרטוני הסברה רבים, בין היתר ברשתות החברתיות"

מתאמת המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים, עו"ד דינה דומיניץ: "יש עלייה במאמצי האכיפה בחודשים האחרונים. המשטרה לא היתה מעורבת עד כה, לאחרונה הנושא הובא בפניהם והם משתפים פעולה"

לסיכום אמרה יו"ר הוועדה ח"כ מראענה: "תוך שבועיים תוצג תכנית אכיפה אפקטיבית. על כלל הגופים להירתם למאמץ הבין משרדי הזה".

ח"כ מראענה. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button