כלכלהמבזקים

נמצאים בהכשרה מקצועית? הוארכה תקופת זכאותכם לדמי אבטלה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חברי הכנסת חוה אתי עטייה, איתן גינזבורג, אפרת רייטן מרום וקבוצת חברי כנסת. 48 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.

בהצעת החוק, מוצע לקבוע כהוראת שעה למשך שנה, אשר תחול החל מיום 1.1.22, כי זכאי לדמי אבטלה שנשלח להכשרה מקצועית ישולמו לו דמי אבטלה בסכום השווה להפרש שבין התשלומים הניתנים לו בהכשרה המקצועית, לבין 100% מדמי האבטלה שהיה זכאי להם אילו היה מובטל, כפי שקובעת הוראת השעה שתוקפה פג ב-31.12.2021.

בדברי ההסבר נכתב: "המצב האמור טעון תיקון, מאחר ויש בו תמריץ שלילי להשתתף בהכשרה מקצועית, ובכך נמנע ממבוטחים רבים הסיכוי להשתלב בעתיד בתעסוקה כל שהיא או בתעסוקה התואמת יותר את יכולותיהם. על פי נתוני אגף המחקר של המוסד לביטוח לאומי, מספר מקבלי האבטלה שהשתתפו בתוכניות הכשרה מקצועית הלך ופחת בשנים האחרונות. היום, בעקבות משבר הקורונה ובעלייה החדה בשיעור המובטלים, וכן בעקבות השינויים המואצים החלים על מבנה שוק העבודה, ראוי ורצוי שאנשים הנמצאים מחוץ לשוק העבודה יקבלו את הכלים הנדרשים בכדי להכשיר את עצמם מחדש ולהיכנס למעגל התעסוקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik

Back to top button