מבזקיםפוליטי / מדיני

"מפסיקים לזרוק ומתחילים להחזיר": קמפיין חדש בנושא חוק הפיקדון

המשרד להגנת הסביבה יוצא לדרך עם חלק נוסף בפעילות ההסברה בנושא הרחבת חוק הפיקדון לבקבוקים גדולים, עם מהלך חדש. המשרד להגנת הסביבה פועל על מנת ליידע את הצרכנים כי יש להחזיר את הבקבוקים הגדולים ולקבל תמורתם את דמי הפיקדון ששולמו בעת הקנייה, בדומה למנגנון הפיקדון הקיים היום על מכלי משקה קטנים.

בהמשך לפעילות ההסברה עם כניסת הרחבת החוק לתוקף ב-1 בדצמבר 2021, את פעילות ההסברה שעולה היום (שני) תוביל השחקנית ניב סולטן, והמסר המרכזי לציבור הוא "מפסיקים לזרוק ומתחילים להחזיר". את התשדיר המצולם ביים רועי רז.

הקמפיין בוצע באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית והוא כולל תשדירים בטלוויזיה, ברדיו, במדיה החברתית ובדיגיטל, לשם יידוע הציבור הרחב על אפשרויות החזרת הבקבוקים ולמנוע זריקתם לפחים הירוקים וכן לפחים הכתומים, המיועדים לאריזות בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעילות ההסברה מבוצעת גם לאוכלוסיות ייעודיות, בהן לחברה החרדית ולחברה הערבית. בתשדיר לחברה הערבית מככבים השחקנים ג׳ורג׳ אסכנדר, רנין בשאראת אסכנדר והילד סמיח יאסר אלקאסם.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "הרחבת חוק הפיקדון לבקבוקי משקה גדולים מהווה חלק מאסטרטגיית הפסולת של המשרד להגנת הסביבה, השואפת לכלכלה מעגלית בישראל: מינימום פסולת והתייעלות מקסימלית בשימוש במשאבים, תוך הפחתה דרמטית בכמות הפסולת המוטמנת. שיתוף הפעולה של הציבור הכרחי לצורך הפחתת כמויות הפסולת הביתית והגדלת המיחזור."

לאלה הבוחרים שלא להפחית במקור, ולרכוש בקבוקי משקה, אני קוראת להגיע אל בתי העסק, להחזיר בקבוקי פלסטיק ולקבל תמורתם את דמי הפיקדון. נמשיך בצעדים לגמול את ישראל מפלסטיק בשימוש חד-פעמי". הוסיפה זנדברג.

צילום: Pexels

Back to top button