מבזקיםמשפטי/פלילי

30 חודשי מאסר בפועל נגזרו על שוטרת תנועה שהורשעה במרמה והפרת אמונים

בית משפט השלום בחיפה קבע היום (שני) את גזר דינה של שוטרת שהורשעה במרמה, הפרת אמונים, זיוף, קבלת דבר במרמה, איומים ופגיעה בפרטיות. גזר הדין שנפסק הוא 30 חודשי מאסר בפועל ותשעה חודשי מאסר על תנאי, בנוסף לפיצויים למתלוננים וקנס.

מתוך גזר הדין של השופט ד"ר זאיד פלאח: "…לא שוכנעתי שכליאתה של הנאשמת עלולה להוביל לקיצור חייה, ואף לא לסיכון חייה, ולא שוכנעתי שיש במצבו הרפואי של בנה, כדי להפוך את "הקערה העונשית" על פיה, ולהפוך מאסר בפועל ממושך למאסר מותנה, ואף לא למאסר שירוצה בעבודות שירות."

עוד נכתב כי: "מדים של שוטר אינם נותנים לאלה הלובשים אותם זכויות יתר, אלא הם מטילים עליהם חובות רבות, בהיותם עובדים למען הציבור, ומכאן–פגיעה באימון הציבור במשטרה עלול להוביל לתוהו ובוהו, בו מערכות השלטון, כולל בתי המשפט, לא יוכלו לפעול כנדרש. גוף אוכף חוק, כגון משטרת ישראל, שם לנגד עיניו ערכים של יושר, אמת, צדק ושמירת החוק, כאבני יסוד, ופגיעה בהם עלולה להוביל את הציבור לחשוב, שאמות המידה השלטוניות פגועות, ושמותר לציבור לפעול באמות מידה קלוקלות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הכיצד ייתן אדם את מבטחו במשטרה, אם יאמין, שמתוך המשטרה ישנם אנשים המועלים באימון המשטרה בהם, ומועלים באימון הציבור במשטרה. במעשיה, הפכה הנאשמת משוטרת שומרת חוק, לעבריינית מפרת חוק, ומעשיה פגעו לא רק באימון הציבור במשטרה, אלא גם באימון של חבריה השוטרים בגוף עליו הם נמנים, על כן, רק ענישה מכאיבה, הכוללת מאסר בפועל, תבהיר באופן חד משמעי, שלא רק שמעשי הנאשמת אסורים, אלא שמדובר במעשים שאינם מאפיינים גוף משטרתי, וכי מדובר בשוטרת אחת, שעברה באופן בוטה על החוק." נאמר.

לסיום, נאמר כי: "בניית אימון הציבור במערכות הציבוריות, הוא תולדה של עשייה נאמנה ומקצועית, משך שנים רבות, וע"י גורמים שונים ומגוונים, ואילו הריסת אימון זה יכולה להתבצע בבת אחת, ע"י אדם אחד, שמעל באימון זה, וכך גרמו מעשיה של הנאשמת –כל אדם אמור להתנהג באופן שאינו מפר חוק, תוך שמירה על כללים ונורמות חברתיות, וכאשר מדובר בשוטר במשטרת ישראל –הציפייה ממנו, לשמור על הכללים והנורמות, היא כפל כפליים מאדם מן הישוב. מעשיה של הנאשמת הם מעשי מרמה חמורים, שפגעו קשות באימון הציבור בגוף "שומרי החוק", ועל הנאשמת לדעת, שמעשיה הם בלתי נסלחים, וכי על אף כל נסיבותיה האישיות, אליהם התייחסתי בהרחבה לעיל, העונש היחיד הוא מאסר בפועל".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button