חדשות חוץמבזקים

רוסיה: חלק מהיחידות המשתתפות בתרגילים ישובו לבסיסיהן

רוסיה מסרה היום (שלישי) כי חלק מהיחידות המשתתפות בתרגילים צבאיים יתחילו לחזור לבסיסיהן, מה שמעלה תקווה כי ייתכן שהרוסים אינם מתכוונים לפלוש לאוקראינה בקרוב, למרות שלא סופקו פרטים קונקרטיים על הנסיגה, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

ההודעה הגיעה יום לאחר ששר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, ציין שהמדינה מוכנה להמשיך לדבר על ה"צרכים הביטחוניים" שהובילו למשבר באוקראינה. ובכל זאת, גורמים במערב המשיכו להזהיר שפלישה עלולה לבוא בכל רגע ואמרו שכוחות רוסיים נעים לעבר הגבול האוקראיני.

"רוסיה מוציאה כל הזמן הצהרות שונות", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. "בגלל זה יש לנו את הכלל: לא נאמין כשנשמע, נאמין כשנראה. כשנראה חיילים נסוגים, נאמין בשיכוך ההסלמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רוסיה קיבצה יותר מ-130,000 חיילים ליד אוקראינה, מה שעורר את החשש מפני פלישה. רוסיה מכחישה שיש לה תוכניות כלשהן לפלוש לאוקראינה, למרות הצבת חיילים בגבולות אוקראינה מצפון, דרום ומזרח ופתחה בתרגילים צבאיים מאסיביים בקרבת הגבול.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, תכנן להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, יום לאחר שישב עם מנהיג אוקראינה בקייב. שר החוץ זביגנייב ראו מפולין, אחד המבקרים האירופיים החריפים של רוסיה, היה גם הוא במוסקבה היוםעל מנת לפגוש את לברוב, בעוד שר החוץ של אוקראינה אירח את מקבילו האיטלקי.

צילום: AP Photo/Thibault Camus, Pool

Back to top button