טכנולוגיהמבזקים

אינטל צפויה לרכוש חברה ישראלית ממגדל העמק ב- 5.4 מיליארד דולר

חברת 'טאואר סמיקונדקטור' הישראלית תימכר לענקית השבבים אינטל תמורת 5.4 מיליארד דולר, כך אישרה היום (שלישי) החברה. שתי החברות חתמו על מסמך הבנות, וכלל העסקה צפוי להיחתם בהמשך השבוע. ישנו חוסר ממשי בשבבים ברחבי העולם, ורכישת החברה אמורה לסייע לאינטל בהרחבת יכולת ייצור השבבים ועמידה בביקוש העולמי הגובר.

מנכ"ל אינטל, פאט גלסינגר, אמר: "היצע הטכנולוגיות הייחודיות של טאואר, יכולת הייצור העולמית שלה וקשרי הלקוחות החזקים יסייעו להרחיב את שירותי ה-foundry של אינטל ולקדם את המטרה שלנו להפוך לספקית מרכזית של ייצור שבבים ברחבי העולם. העסקה הזו תאפשר לאינטל לספק היצע נרחב של טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות תוך שהיא פותחת הזדמנויות חדשות ללקוחות קיימים ועתידיים בעידן של ביקוש חסר תקדים למוליכים למחצה."

מנכ"ל 'טאואר סמיקונדקטור', ראסל אלוואנגר, ציין: "עם היסטוריה עשירה, טאואר בנתה היצע מדהים של טכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות ומתקדמות ופתרונות ייצור המבוססים על שותפויות עמוקות עם לקוחות, יחד עם יכולות ייצור עולמיות. לא יכולתי להיות גאה יותר בחברה ובעובדים המוכשרים והמסורים שלנו. יחד עם אינטל, נניע הזדמנויות צמיחה חדשות ומשמעותיות ונציע ערך גדול אף יותר ללקוחותינו באמצעות חבילה מלאה של פתרונות טכנולוגיים יחד עם טביעת רגל עולמית רחבה מאוד. אנו מצפים להיות חלק בלתי נפרד מהיצע ה-foundry של אינטל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

'טאואר סמיקונדקטור' נוסדה ב- 1993 במגדל העמק, ומעסיקה כ- 5,500 עובדים. המנכ"ל הנוכחי, ראסל אלוונגר, מכהן בתפקידו מחודש מאי 2005. החברה עוסקת בייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים לתעשיית האלקטרוניקה ובפיתוח.

צילום: AP/ Paul Sakuma

Back to top button