מבזקיםפוליטי / מדיני

"ראוי לדון בצמצום יכולת הטיית בחירות באמצעות כלים המאפשרים כזב"

ועדת החוקה של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד על יישום המלצות הוועדה הציבורית לבחינת חוק דרכי תעמולה (ועדת ביניש), בהשתתפות יו"ר הוועדה הציבורית, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת בדימוס דורית בייניש וחברי הוועדה השר לשעבר אופיר פז-פינס, פרופ' סוזי נבות ופרופ' קרין נהון.

ב-2018, במהלך כהונת הכנסת ה-20, אישרה ועדת החוקה לקריאה ראשונה חלק ראשון ברפורמה שכלל חובת שקיפות בתעמולה משך כל 4 השנים לפני בחירות באופן חוצה מדיה כולל טוקבקים בתשלום (ולא רק במודעות מודפסות) וכן ביטול האיסור על תעמולה ב-60 הימים שלפני בחירות.

השר וחבר הכנסת לשעבר, אופיר פז-פינס, חבר הוועדה הציבורית: "היכולת לעוות ולשבש בחירות ברמה הטכנית והמהותית, עלולה לגרום למצב בו לא ניתן יהיה לקיים בחירות דמוקרטיות שיזכו לאמון הציבור, גם בארץ וגם בעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ בני בגין: "כמעט הכול יודעים למה כלה זו לא נכנסה לחופתה ואני חושש שהגורמים לאותה חסימה לא פסו מהעולם, הם עדיין כאן בכנסת עם עוצמה פוליטית רבה, ולכן ציפיותיי לא מאוד גבוהות".

יו"ר הוועדה חה"כ גלעד קריב: "נקדם מפת דרכים לחקיקה וננסה להגיע להבנות עם ראשי המפלגות על הרכיבים העיקריים למרות המתיחויות בין הקואליציה לאופוזיציה."

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

נשיאת בימ"ש העליון לשעבר ויו"ר הוועדה הציבורית, השופטת בדימוס דורית בייניש בוועדת החוקה: "ראוי לדון בצמצום יכולת הטיית בחירות באמצעות כלים המאפשרים כזב, בין היתר מאגרים שנעשה בהם שימוש."

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button