חדשות חוץמבזקים

ביידן: פלישה רוסית עדיין "ממשית מאוד", נאט"ו היא לא איום על רוסיה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הערב (שלישי) בצל החשש לפלישה רוסית לאוקראינה כי "ארה"ב מוכנה לכל תרחיש – דיפלומטי, ומוכנים להגיב באופן נחרץ ומכריע גם למתקפה רוסית על אוקראינה, אפשרות שעודנה קיימת. לכל מדינה יש את הזכות לריבונות שלה ולא נתפשר בעקרונות שלנו בעניין זה. אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, ללא סיבה או היגיון, המחיר האנושי יהיה עצום."

ביידן הדגיש כי כי פלישה רוסית לאוקראינה עדיין "ממשית מאוד" ועלולה לעלות בחיי אדם. הנשיא האמריקאי הבהיר כי אין לנאט"ו שום כוונה להעביר טילים לאוקראינה או תכנון כזה. וכי ארה"ב הציעה לרוסיה הסכם בקרת נשק חדש.

ביידן הזכיר כי, "בסופ"ש האחרון שוחחתי עם פוטין בכוונה להגיע הסכמות בצורה דיפלומטית. הסכמנו שצריך להמשיך במו"מ. אתמול המשכנו בשיחות, צריך לתת להם את כל ההזדמנויות. ארה"ב הניחה על השולחן מספר הצעות. יש עדיין מקום לפתרון דיפלומטי ולרגיעה, ואנו לא נפסיק לנסות למצות את הפתרון הדיפלומטי שהוא הדרך העדיפה לכל הצדדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביידן המשיך: "נמשיך בשיחות עם בעלות הברית ושותפינו, ברית נאט"ו חזקה כפי שהייתה תמיד. שר החוץ הרוסי אמר שחלק מהכוחות נסוגו, אם זה אכן קרה זה טוב אבל לא מספיק. לרוסיה יש כוחות רבים סביב הגבולות באוקראינה ובלארוס. אני קורא לכל האזרחים האמריקאים לעזוב עכשיו, לפני שיהיה בלתי אפשרי לעזוב. זה הסיבה שהעברנו את השגרירות. אנחנו משתפים את מה שאנחנו יודעים."

צילום: AP Photo/Susan Walsh

Back to top button