טיוליםמבזקים

התחממות ביחסים: אילת אירחה משלחת ירדנית לדיון משותף

ראש עיריית אילת אלי לנקרי, אירח היום (רביעי) את מושל עקבה רבתי, נייף אחמד בקהיט אל טיב, וסגן המושל האחראי על התיירות וההשקעות, שרחביל מאדי.

בפגישה בהובלת סמנכ"ל מזרח תיכון ותהליך השלום במשרד החוץ, השגריר עודד יוסף, השתתפו גם שגריר ישראל בירדן, איתן סורקיס, יו"ר מועצה אזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת ונציגים של שני הצדדים מתחומי התיירות, איכות הסביבה, הבריאות והפנים.

בפגישה דנו המשתתפים בקידום נושאים כלכליים, בהם מיזמים לשיתוף פעולה והרחבת אפשרויות התעסוקה בשני צדי הגבול ובדרכים לשיתוף פעולה בתחומי התיירות, הגנת הסביבה, הסביבה הימית במפרץ, בריאות ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפתח הדיון, סקרו ראש עיריית אילת ומושל עקבה את האתגרים וההזדמנויות בכל עיר וגם את השלכות הקורונה והשפעתה על כל תחומי החיים. בכל הנושאים ניתנה סקירה הדדית של המשתתפים ביניהם נציגי משרד החוץ, משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד התיירות, התאחדות מלונות אילת, מועצה אזורית חבל אילות והיחידה האזורית לאיכות הסביבה.

במהלך הדיון הוחלט כאמור על התנעה מחדש של פעילות הוועדות המשותפות ועל בחינת הגדלת מכסת העובדים מירדן המגיעים לישראל והרחבת הסקטורים בהם יוכלו לעבוד. בנוסף הוחלט לקדם שיתופי פעולה כלכליים וסביבתיים בתחומי האנרגיה המתחדשת, ותחום הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית. עוד הוחלט על אירועים משותפים ושיווק תיירותי משותף לאילת ולעקבה בדגש על קידום תיירות המדבר בשני צדי הגבול. בין המיזמים שהוצגו: אפשרות הקמת מפעל תעשייה משותף, הקמת טרמינל שלום, שיהווה אזור משותף בין מעברי הגבול למפגשים בין מפעילי תיירות, סוחרים ויזמים והפעלה משותפת של פארק השלום, אתר צלילה תת ימי שהוקם בתמיכת האיחוד האירופאי. גם בתחום הבריאות סוכם על שיתופי פעולה שייפתחו עם העברת 6 מכשירי דיאליזה מבית חולים ״יוספטל״ שבאילת לעקבה.

ראש עיריית אילת ברך על המפגש הפורה לאחר הפסקה של מספר שנים ואמר: "הוועדות המשותפות שפעלו משך שנים מאז החתימה על הסכם השלום, הידקו את שיתופי הפעולה בתחומי איכות סביבה, כלכלה, תשתיות, חירום והצלה, בריאות, תיירות, חינוך, תרבות וספורט. חידוש עבודת הוועדות וחיזוק הקשרים מהווים אמצעי חשוב להעמקת יחסי השלום באזור ולמימוש הפוטנציאל לשיתופי פעולה כלכליים, חברתיים, סביבתיים ותיירותיים. ביחד נוכל להגדיל את מספר התיירים ולשמור על הנכס החשוב לשתי הערים – מפרץ ים סוף ואוצרותיו, מפרץ שהוכתר מבין היפים בעולם. ביחד נוכל לתרום לסביבה ולשמירה על האקלים, ביחד נוכל לשפר את איכות החיים בשתי הערים וביחד נביא תקווה לתושבים״.

את הביקור שנערך במלון בריאות ביץ׳ באילת, ארגן וליווה סמו סמוראי, מנהל היחידה לשיתוף פעולה אזורי, בשיתוף מחלקת קשרי החוץ באגף לפיתוח כלכלי ויזמות בעירייה.

צילום: יוד צילומים

Back to top button