חדשות חוץמבזקים

ברזיל: לפחות 38 בני אדם נספו במפולות בוץ בריו דה ז'נרו

הרשויות בברזיל עדכנו היום (רביעי) כי 38 בני אדם נספו עד כה ממפולות הבוץ הקטלניות ששטפו את האזורים ההרריים במדינת ריו דה ז'נרו.

העיר פטרופוליס ספגה אתמול שטפונות קשים, וראש העיר רובנס בומטמפו אמר שמספר ההרוגים עלול לעלות כאשר המחפשים ימשכו לסרוק את ההריסות.

רוזילין וירג'יליו, בת 49, בכתה כשהיא נזכרה בתחינות לעזרה מאישה שלא יכלה להציל. "אתמול הייתה אישה שצרחה, 'עזרה! תוציא אותי מכאן!’ אבל לא יכולנו לעשות כלום; המים נשטפו החוצה, הבוץ זרם החוצה", אמר וירג'יליו לסוכנות הידיעות AP. "העיר שלנו, למרבה הצער, גמורה", סיכמה בעצב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo

פטרופוליס היא עיר בהשפעה גרמנית על שם קיסר לשעבר, אשר שוכנת בהרים שמעל למטרופולין החוף של ריו דה ז'נרו. במשך כמעט מאתיים שנה זה היה מקלט לאנשים שנמלטו מחום הקיץ ותיירים שנלהבים לחקור את "העיר הקיסרית" של ברזיל. היא כוללת אחוזות מפוארות לאורך נתיבי המים שלה, אבל צלע ההרים הסמוך מכוסה בבתים משולבים זה בזה, שחלקם חסרי יסודות ראויים.

המושל קלאודיו קסטרו אמר שהוא מגייס את כל המכונות הכבדות של ממשלת המדינה כדי לעזור לחפור באזור הקבור. הוא סיפר כי חיילים כבר עבדו באזור המוכה, שראה כמעט יותר מ-900 הרוגים מגשמים כבדים בינואר 2011.

מכבי האש של המדינה מסרו אתמול כי באזור ירד 25.8 סנטימטרים של גשם בתוך שלוש שעות בלבד- כמעט כמו במהלך 30 הימים הקודמים ביחד.

צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo

Back to top button