חדשות הארץמבזקים

שוב מעורר סערה: יאיר גולן לתלמיד כיתה י"ב – "אתה סכנה לישראל"

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן חולל שוב סערה ברשת כשתועד אומר לתלמיד תיכון כי הוא "סכנה לביטחון המדינה".

תלמידי כיתה י"ב מבית הספר תיכון מקיף נשר הגיעו השבוע לסמינר ציונות ויהדות בירושלים במהלכו נפגשו עם ח"כ יאיר גולן (מרצ) אשר שוחח עמם בנוגע לסכסוך הישראלי – פלסטיני בתוך מדינת ישראל.

גולן פנה לתלמיד בשם רז ושאל אותו: "דמיין שאתה ראש הממשלה, איך אתה הייתה פועל מול הסכסוך הזה?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התלמיד השיב: " אם הייתי ראש הממשלה הייתי משאיר את המצב כפי שהוא. ערבי שיעשה פעולת טרור במדינת ישראל, כלפי יהודים תישלל ממנו וממשפחתו תעודת הזהות, יוקצה לו חודש למצוא מקום אחר וכל זה בזמן שהוא כמובן במעצר. יעשו בעיות ופיגועים ניתן להם בראש, יישבו בשקט? ניתן להם ייחס טוב".

גולן השיב: "אני אומר לכם שבניגוד לעמדתו של רז, שאמר מה שנקרא סטטוס קוו – אם יעשו בעיות ניתן להם בראש, אם ישבו בשקט יקבלו יחס טוב – אני אומר לכם דבר נורא פשוט: רז מסוכן לביטחון ישראל".

הנער יצא מהאולם ולא לפני שהשיב לגולן: "לדעתי אתה עוכר ישראל ולא ראוי שאשב כאן ואשמע אותך".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בתגובה לדבריו של גולן: "סגן השר יאיר גולן, מזהה התהליכים ממשיך בהסתה נגד כל אדם שלא חושב כמותו. אחרי שזיהה תהליכים בחברה שהזכירו לו את גרמניה הנאצית, ואחרי שהסית נגד ציבור המתיישבים ביו"ש, כעת מצא גולן את הסכנה הבאה לביטחון המדינה: תלמיד בי"ס שרק הביע דעה אחרת משלו. יש רק דבר אחד שחברי הממשלה מצטיינים בו, והוא – כפיית דעתם, דעת המיעוט, על הרוב השפוי".

בעיריית נשר גינו את דבריו של סגן השר: "עיריית נשר מגנה את אמירתו של חה"כ יאיר גולן כלפי תלמיד בית הספר ובשיחה שהתקיימה עימו דרשה את התנצלותו על אמירה מקוממת זו."

עוד נמסר כי "במסגרת סמינר שיזם בית הספר לתלמידים המתגייסים לצה"ל יצאו תלמידי בית הספר התיכון העירוני לטיול בירושלים המחבר את הישראליות לשורשים היהודיים, שואה, אזרחות וציונות. נפגשו תלמידי בית הספר עם חברי כנסת יאיר גולן ממרץ ואופיר סופר מהציונות הדתית. במהלך שיח שהתקיים עם התלמידים התבטא חה"כ יאיר גולן באופן בלתי ראוי ומבזה כלפי תלמיד בית הספר. בשיחה שהתקיימה היום עם חבר הכנסת נאמר לו שמערכת החינוך בעיר מצפה ממנו לקחת אחריות על אמירתו האומללה ולהתנצל עליה באופן שאינו משתמע לשתי פנים. העיר נשר מאז ומעולם ידעה להכיל את ריבוי הדעות במדינת ישראל כל עוד הם אינם שוללים את קיום המדינה ולראיה אחוז המתגייסים לצה"ל בעיר נשר הוא מהגבוהים במדינת ישראל. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולגיוס לצה"ל ומאמינים ביכולתם של בני הנוער שלנו לבחור את דעותיהם ובחירותיהם האישיות. נציין כי בניגוד לנאמר, התלמיד לא הושעה מהסמינר בשל תקרית זו ."

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) הגיבה לדבריו של גולן ותקפה אותו בעמוד הטוויטר שלה: "לא יכול להיות שסגן שרה בישראל יהפוך לסניף של שוברים שתיקה בבתי הספר! יאיר גולן שבזכות בורא עולם לא נהיה רמטכ"ל, הוא זה שמסוכן לבטחון ישראל! הוא זה שמסוכן לחינוך ילדי ישראל! סגן שרת הכלכלה של מדינת ישראל פוגע במוטיבציה של הנוער להתגייס לצה"ל בכלל ולקרבי בפרט. בושה וחרפה!"

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button