מבזקיםצרכנות

מי באמת זקוקה לטיפול באמצעות מסכה לשיער?

כל מי שביקרה אי פעם במספרה, סביר להניח כבר שמעה על מסכה לשיער. בדיוק כפי שמסיכת פנים פועלת להזנה ונתינת לחות לעור הפנים, מסכה לשיער פועלת בצורה דומה כדי לשפר את מצבו ובריאותו של השיער. ניתן להתייחס למסכות לשיער גם כמרככי שיער אינטנסיביים. מה שמייחד את המסכות משאר המרככים הוא שהמרכיבים בדרך כלל מרוכזים יותר, והמסכה נשארת על השיער שלך למשך זמן ארוך יותר – בין 20 דקות למספר שעות.

ניתן להכין סוגים רבים של מסכות שיער בבית ממרכיבים שכבר יש לך במטבח, כמו בננות, דבש או אפילו חלמון ביצה. לחלופין, אם את לא רוצה להתעסק עם הכנת אחת בעצמך, ישנם סוגים רבים של מסכות שיער מוכנות מראש שאת יכולה לקנות בחנות. בדרך כלל הן יידרשו להיות מותאמות לסוגי השיער השונים.

יתרונותיה של מסכה לשיער
ישנם יתרונות רבים לשימוש וטיפול של מסכה לשיער, אך הם משתנים בהתאם למרכיבים ולסוג השיער שלך. באופן כללי, היתרונות של שימוש במסכת שיער כוללים: שיער מבריק ורך יותר, תוספת לחות, פחות שבירת שיער ונזקים לשיער, פחות קרזול, קרקפת בריאה יותר ושיער חזק יותר. מכיוון שמסכות לשיער יכולות לעזור בהענקת לחות והזנת השיער, הם יועילו במיוחד לשיער יבש, פגום או מקורזל. כדי למצות את כלל היתרונות מהמסכה, תמיד שימי אותה על שיער רטוב. כאשר המטרה שלך צריכה להיות לפזר את החומר בצורה אחידה ככל האפשר בכל השיער. עם זאת, יש להתמקד גם בחלקים הפגועים ביותר של השיער שלך, שהם בדרך כלל הקצוות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסכה לשיער ממרכיבים ביתיים
מסכה לשיער יכולה להיות מיוצרת גם ממרכיבים הנמצאים בכל מטבח, כך שהיא עשויה להיות לא פחות טובה מכל מסכה אחרת שנקנית בחנות או במספרה. עם זאת, עלייך להכיר את המרכיבים שעשויים לעבוד הכי טוב עבורך על סוג השיער שלך ועל מצב השיער והקרקפת. ננסה לפרט על מרכיבים אלו ולמי הם מתאימים:

בננות – אם את רוצה להפחית קרזול, בננות הן מרכיב טוב לכלול במסכה שלך. החומר הנמצא בבננות עשוי גם לעזור להפוך את השיער שלך לרך ומבריק יותר. על פי מחקר משנת 2011, לבננות יש גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות, אשר עשויות לעזור להפחית את היובש והקשקשים.
ביצים – החומרים המזינים בחלמונים, כולל ויטמינים A ו-E וביוטין, עשויים לסייע בקידום צמיחת השיער, בעוד שהחלבון בחלבוני הביצה עשוי לסייע בחיזוק השיער.
שמן אבוקדו – המינרלים בשמן האבוקדו, כגון חומצה פולית, ברזל ומגנזיום, עשויים לסייע באיטום השערה. עובדה זו יכולה לעזור להפוך את השיער שלך לעמיד יותר בפני נזקים ושבירה.
דבש – דבש נחשב לחומר לחות, מה שאומר שהוא יכול לעזור לשיער למשוך ולשמור על לחות רבה יותר. זה יכול גם לעורר את הצמיחה של תאי עור, מה שעשוי לעזור לקדם זקיקי שיער חזקים יותר.
שמן קוקוס – בשל משקלו המולקולרי הנמוך, שמן קוקוס יכול לחדור לזקיק השיערה. זה יכול לעזור להפחית את היובש והקרזול. מחקר משנת 2015 הראה גם ששמן קוקוס יכול להפחית את איבוד החלבון כאשר משתמשים בו על השיער.
שמן זית – רוצה לחות באופן אינטנסיבי? שמן זית מכיל סקוואלן, המיוצר באופן טבעי על ידי הגוף אך יורד ככל שאנו מתבגרים. סקוואלן חיוני לשיער ולעור לחות.
אלוורה – אם את רוצה להרגיע את הקרקפת, עלייך לשקול להשתמש במסכת שיער עם אלוורה, בעלת תכונות אנטי דלקתיות. הוא מכיל גם ויטמינים C, E ו-B-12, חומצה פולית וכולין, שעשויים לסייע בחיזוק והזנה של שיערך.

מקאן
צילום: pexels

Back to top button