חדשות הארץמבזקים

הרצוג במוזיאון היכל שלמה: "דורות של יהודים חלמו לחיות ולזכות לזמן הזה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השתתפו היום (רביעי) בטקס חנוכת מוזיאון היכל שלמה בירושלים. הנשיא ורעייתו סיירו במוזיאון המתחדש, וכן קיימו פגישה עם ראשי מכללת הרצוג. האירוע התקיים בנוכחות נשיא מכללת הרצוג הרב פרופ׳ יהודה ברנדס, רקטור מכללת הרצוג ד״ר עזרא קהלני, ראש ישיבת הר עציון וחבר הנהלת היכל שלמה ומכללת הרצוג הרב ברוך גיגי ומנהלת מוזיאון היכל שלמה שלומית צבאג.

במהלך הסיור במוזיאון, סיירו הנשיא ורעייתו בחלל המציג שחזור של חדר העבודה של סבו של הנשיא, הרב הראשי הראשון יצחק (אייזיק) הלוי הרצוג ז״ל, בו מבקרי המוזיאון שומעים על פועלו של הרב ונחשפים למעט מהסוגיות שניצבו בפניו כרב ראשי, כאיש מדע וכמדינאי.

הרצוג במוזיאון היכל שלמה: "דורות של יהודים חלמו לחיות ולזכות לזמן הזה"
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה פתח את דבריו בטקס חנוכת המוזיאון ואמר: "הבית הזה, ההיכל הזה, נולד בחזונו של סבי הדגול, הרב הראשי, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, כמשכן לרבנות הראשית לישראל. בעזרת סר אייזיק וולפסון, נהפך החלום למציאות. במשך שנים רבות הוא היה לסמל. כאן – מלב עיר הקודש – נשקפו התורה והמדינה גם יחד. לא אפתיע אם אגלה שאני מרגיש כאן בבית. דמותו של סבא ניבטת מאבני המקום. כך בחדרו, שבכניסתי אליו הרי אני כבא אל הקודש. כך כשאני רואה עותק של התפילה לשלום המדינה בכתב ידו, תפילה אשר ניצבת לנגד עיניי בלשכת הנשיא יום וליל, ויודע כי דורות של יהודים חלמו לחיות ולזכות לזמן הזה להתפלל למען שלטון העם בארצו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הנשיא המשיך ואמר: "במישור הלאומי' היכל שלמה בכלל והמוזיאון בפרט מצליחים ברגישות לחבר את תולדות הזמן היהודי לכאן ולעכשיו. ייחודו של המוזיאון הזה בשילוב בין יצירות האמנות לבין מוצגים שהם חלקיקים מהלב היהודי הגדול אוצר של יודאיקה' תפילות ואמונה' יהלומי זיכרון של משפחות ויחידים שבזכות אמונתם עמדנו בחשכת הגלות וזכינו לחזור הביתה."

הנשיא ספד לרב משה מושקוביץ ז״ל וציין: ״החודש לפני שנה הלך מאיתנו משה מושקוביץ ז"ל. שלומו של מושקו היקר היה קשור בחוט לכבודו ולזכרו של סבי הדגול. עוד כשהיה חבר משואות יצחק הישנה. מושקו, איש משואות יצחק פעל כל חייו מתוך ענווה גמורה כתלמידם של משה ואהרן. תודה גדולה לכל מי שנטל ממנו את המקל להמשך הדרך הרחבה שסלל לרב מאיר נהוראי בהיכל שלמה לרב שלמה ברין במכללת הרצוג ולכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה.״

הרצוג במוזיאון היכל שלמה: "דורות של יהודים חלמו לחיות ולזכות לזמן הזה"
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button