מבזקיםפוליטי / מדיני

"במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים"

שר החוץ, יאיר לפיד, פרסם לפני זמן קצר (חמישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מפרסם את המכתב שכתבה הבוקר נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות לחבר הכנסת דוד אמסלם, בתגובה לדבריו בכנסת.

"המכתב שכל ישראלי צריך לקרוא הבוקר. מכתב שהוציאה הבוקר נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לדוד אמסלם." כתב לפיד לפני ציטוט מכתבה של חיות.

בפתח דבריה כתבה חיות: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה. רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך. התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה." הוסיפה הנשיאה.

"אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר."

לסיום, כתבה נשיאת העליון: "וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה. הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה."

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. צילום: דוברות בתי המשפט

Back to top button