חדשות חוץמבזקים

ראש המל"ל הפולני: הסבירות למתקפה רוסית על אוקראינה היום גבוהה מאתמול

שר החוץ של אוקראינה דמיטרי קולבה קרא לפני זמן קצר (חמישי) לשותפיה של אוקראינה לגנות באופן מידי את ההפגזה מוקדם יותר היום על הכפר האוקראיני סטניציה לוהנסקה שבמחוז לוהנסק.

בטוויטר שלו כתב שר החוץ קולבה: "הכפר האוקראיני סטניציה לוהנסקה הופגז מהשטח הכבוש של דונבאס בנשק כבד. תשתיות אזרחיות נפגעו. אנו קוראים לכל השותפים לגנות מיד את ההפרה החמורה הזו של הסכמי מינסק על ידי רוסיה במצב הביטחוני המתוח ממילא".

על פי הדיווחים, בדלנים פרו-רוסים (LDNR) במזרח המדינה פתחו בהפגזה ארטילרית של תותחים בקוטר 120 מילימטר, לעבר הכפר סטניציה לוהנסקה ומספר פגזים פגעו בגן ילדים וגרמו לנזק. בתקשורת המקומית ציינו כי שני אזרחים נפגעו אך לא פרטו את מצבם, בנוסף התשתית נפגעה ומחצית מהיישוב נותר ללא חשמל. צוותי החירום פינו אזרחים למקלטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המל"ל (ראש הלשכה לביטחון לאומי) הפולני, פאבל סולוך אמר כי "השעות האחרונות מדאיגות וכי הסבירות למתקפה רוסית על אוקראינה היום גבוהה מאתמול.

שרת החוץ הבריטית, ליז טראס, הזהירה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בניסיון לערער את אחדות המערב, עלול להאריך את המשבר הנוכחי במשך שבועות, אם לא חודשים.

צילום: תקשורת מקומית
צילום: תקשורת מקומית
צילום: תקשורת מקומית
צילום: תקשורת מקומית
צילום: תקשורת מקומית

Back to top button