בריאותמבזקים

"לראות בעיניים את הצלת הנפשות זה פשוט מרגש"

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית, הגיעו היום (חמישי) לסיור במוקד הלאומי של מגן דוד אדום בקרית אונו.

סמוטריץ', חבר בשדולה למען השירות הלאומי אזרחי בכנסת וח"כ וולדיגר נפגשו עם מנכ"ל מד"א, אלי בין שסקר בפניהם את האתגרים עמם מתמודד מד"א בשגרה, בחירום ובנושא הקורונה. בתוך כך הוצגה לחברי הכנסת שיטת ההפעלה של מד"א ושרשרת הצלת החיים מרגע קבלת שיחה במוקד החירום 101 ועד פינוי המטופל לבית החולים, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים המאפשרים בקרה וניטור שוטף של מדדים.

חברי הכנסת סיירו במוקד הלאומי של מד"א והביעו עניין רב בשילוב בנות השירות הלאומי בפעילות מגן דוד אדום – כפראמדיקיות בניידות לטיפול נמרץ, כחובשות רפואת חירום באמבולנסים ובמוקדי החירום של מד"א ובתפקידים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הוצגו בפני חברי הכנסת עמדת מפעם (דפיברילטור) חכמה ומידע אודות פיזור אלפי המכשירים ברחבי הארץ למען קיצור זמני המענה הרפואי לאירועים של דום לב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הסיור היום במד״א היה קצר אך משמעותי. במד״א פועלים ללא הרף לשיפור ולהתקדמות בתחום הרפואי ובתחום השירות. שמענו את העשייה הענפה, את הפעילות המיוחדת של בני ובנות השירות ואת העבודה החשובה של מד״א. להגיע למד״א ולראות בעיניים את הצלת הנפשות זה פשוט מרגש. תודה על הביקור ותודה על מה שאתם עושים למען עם ישראל."

ח"כ מיכל וולדיגר: "היום סיירתי בתחנת מד"א שבקריית אונו, שם ראיתי מרכז טכנולוגי מתקדם שכל כולו נועד להצלת חיים. עבודתם המסורה והמקצועית של צוות מדא, ושל המתנדבים בני ובנות השירות הלאומי החרוצים אשר עושים לילות כימים כדי להציל נפשות בישראל, לא תסולא בפז. תודה למנכ״ל מדא אלי בין על הובלת ארגון המציל חיים של ממש, ולצוות המסור על האירוח והסיור המרשים."

מנכ"ל מד"א אלי בין: "חשפנו בפני חברי הכנסת את פעילותם החשובה של בני ובנות השירות הלאומי במד"א כפראמדיקיות מן המניין, כחובשות באמבולנסים ובמוקד החירום. הצגנו לחברי הכנסת שעוסקים בתחום השירות הלאומי את ההכשרות והתוכנית העתידית לשלב את בני ובנות השירות כמתרימי דם במערך שירותי הדם של מד"א ובתחומים מקצועיים נוספים. אני מודה לח"כ סמוטריץ' ולח"כ וולדיגר אשר הקדישו מזמנם על מנת להכיר וללמוד מקרוב על פעילותו של ארגון ההצלה הלאומי של ישראל."

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיכל וולדיגר בביקור במוקד מד"א
צילום: דוברות מד"א
חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיכל וולדיגר בביקור במוקד מד"א
צילום: דוברות מד"א
חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומיכל וולדיגר בביקור במוקד מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button