חדשות חוץמבזקים

תיעוד: אלפי כלי רכב על ספינת המשא עלו באש, אנשי הצוות חולצו מהאוויר

תעשיית הרכב ספגה אתמול (רביעי) מכה קשה ושיבושים בשרשרת האספקה בעקבות שריפה שפרצה על ספינת משא שהובילה אלפי כלי רכב חדשים באוקיינוס ​​האטלנטי.

ספינת המשא פליסיטי אייס (FELICITY ACE) שאורכה 650 רגל (כ-200 מטרים), יצאה מעיר הנמל אמדן שבצפון מערב גרמניה ב-10 בפברואר אשר עשתה את דרכה לנמל דייוויסוויל ברוד איילנד שבצפון-מזרח ארצות הברית והייתה אמורה להגיע ב-23 בפברואר.

ספינת המשא ה-Felicity Ace

אתמול, לאחר שבוע של הפלגה, התקבלו מהספינה אותות מצוקה סמוך לחופי פורטוגל, זאת בעקבות שריפה שפרצה על סיפונה. על פי הדיווחים על הספינה היו 22 אנשי צוות וכ-4,000 כלי רכב מקבוצת פולקסווגן, ביניהם – פולקסווגן, פורשה, אודי ובנטלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיל הים הפורטוגלי הגיב במהירות לקריאות המצוקה של הספינה הבוערת וכן הוזנקו למקום גם מסוקים אשר חילצו את אנשי הצוות מהספינה והעבירו אותם לאי פאיאל שבאיים האזוריים. לאנשי הצוות שלום אך האש כילתה את כלי הרכב.

על פי הדיווחים הספינה ננטשה ונראתה היום בשעות הצהריים עוד עומדת בלב ים ובוערת.

ספינת המשא של פליסיטי אייס עולה באש מול חופי פורטוגל. (צילום: הצי הפורטוגלי)

בהודעת החברה נמסר: "אנו מודעים לתקרית היום, בה הייתה מעורבת ספינת משא שהובילה כלי רכב מקבוצת פולקסווגן מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי. בשלב זה לא ידוע לנו על נפגעים. אנו פועלים מול הרשויות המקומיות וחברת הספנות על מנת לחקור את סיבת האירוע".

הדובר לא פירט לגבי כלי הרכב הספציפיים שנפגעו. בארה"ב, קבוצת פולקסווגן מוכרת רכבים תחת המותגים פולקסווגן, פורשה, אאודי, למבורגיני, בנטלי ובוגטי. דובר פורשה אישר כי "מספר" מכוניות פורשה היו בין כלי הרכב על הספינה ואמר שמוקדם מדי לדעת אם ניתן להציל חלק מהן. עוד ציין כי איש המכירות של החברה יצר קשר עם הלקוחות שרכביהם נפגעו.

התקרית מתרחשת בתקופה לא פשוטה בתעשיית הרכב. ישנו מחסור עולמי בשבבי מחשב אשר ממשיך להלחיץ את יצרניות הרכב, ומאלץ אותן לקצץ במשמרות ולייצר פחות כלי רכב. מחסור במלאי חדש במגרשי סוחרים מייקר מכוניות חדשות ומשומשות בצורה יוצאת דופן, ואנאליסטים בתעשייה מאמינים שהמחירים הגבוהים לא יחזרו לעולם לרמות שהיו לפני המשבר.

תיעוד: חיל האוויר הפורטוגזי חילץ אנשי הצוות מהספינה הבוערת

Back to top button