מבזקיםמשפטי/פלילי

"הנאשם הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס ולקח חלק בפעילות הארגון"

בהמשך להודעת שב"כ וימ"ר נגב, הוגשו לפני זמן קצר (שישי) כתב האישום ובקשת המעצר על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נגד חבר בארגון חמאס.

כתב האישום הוגש נגד אחמד אבו אלנור, בן 27, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ושהות בלתי חוקית.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמית גינת, הנאשם הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס ולקח חלק בפעילות הארגון, עבר אימונים צבאיים והשתתף יחד עם פעילי חמא"ס נוספים בפעילות הריבאט (שמירות חמושות). במהלך מבצע צוק איתן, פיקד הנאשם בג'באליה, על פעילות "ריבאט" על פעילי הקסאם ותפקיד החוליה היה בין היתר לאתר משתפי פעולה עם ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, קיבל הנאשם הדרכות להשתמש בשיטות פעולה או באמצעים לביצוע עבירות טרור, כגון כיצד יש לנהוג במידה ופורצת מלחמה עם ישראל, היכן נקודות המסתור, כיצד לתשאל אנשים ברחובות בכדי לחשוף זהותם ופועלם, ועוד.

בינואר 2020, נכנס הנאשם לישראל לאחר שקיבל היתר כניסה ושהייה ליום אחד לצרכים רפואיים, קיבל טיפול רפואי כנדרש, אך על אף שתוקפו של אישור השהייה פג, הנאשם נשאר לשהות בישראל, מבלי שהיה בידיו היתר כדין לעשות כן במשך כשנתיים נוספות, עד מעצרו. הנאשם המשיך בחברותו ובפעילותו בביטחון הכללי של החמא"ס גם בעת שהותו בישראל.

צילום: דוברות שב"ס

Back to top button