חדשות חוץמבזקים

נשיא ארה"ב: פוטין החליט לפלוש לאוקראינה, יהיו לזה השלכות חמורות

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר לפני זמן קצר (שישי) הצהרה לתקשורת, לאחר שיחה שקיים עם מנהיגי מדינות נאט"ו – בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, פולין, רומניה, קנדה, הברית עצמה והאיחוד האירופי.

בהצהרה אמר ביידן: "יחד עם בעלות בריתנו סיכמנו כי נמשיך לתמוך באוקראינה וכן במאמצים הדיפלומטיים על מנת לפתור את המתיחות עם רוסיה. הסכמנו על כך שיוטלו סנקציות כבדות על רוסיה במידה ותחליט להסלים את המצב. אנו רואים בימים האחרונים הפרות של הפסקת האש באזור דונבאס על ידי הכוחות של רוסיה. היא הציבה למעלה מ- 150,000 אלף חיילים מסביב לאוקראינה וראינו שהאוקראינים הגיבו באיפוק וסרבו להיגרר למלחמה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: הבית הלבן

עוד הוסיף ביידן: "למרות מאמציה של רוסיה לפצל אותנו (ארה"ב, האיחוד האירופי ונאט"ו), זה לא קרה. אנחנו ממשיכים לראות דיסאינפורמציה מרוסיה. הכוחות הרוסים עומדים לפלוש לאוקראינה בימים הקרובים, אך המערב נחוש להטיל סנקציות על רוסיה אם היא תמשיך ויהיו לזה השלכות חמורות. עם זאת, עדיין לא מאוחר לפעול לסיום המשבר בדרך דיפלומטית. אני בטוח שפוטין כבר החליט לפלוש לאוקראינה. פוטין רוצה לשכנע את כל העולם שהוא יכול לשנות את הדינמיקה של המצב באירופה, הוא לא יכול. כל פלישה רוסית לאוקראינה תוביל למלחמה קטסטרופלית. ארה"ב לא תשלח חיילים להילחם באוקראינה במקרה של הסלמה של הסכסוך, אבל נמשיך לתמוך בעם האוקראיני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ביידן: "אני לא חושב שפוטין מתכנן להשתמש בנשק גרעיני. פעולה צבאית לפני הפגישה בין לברוב לבלינקן תטרוק את דלת הדיפלומטיה. לרוסיה יש שתי אפשרויות – או מלחמה שתביא לסבל, או דיפלומטיה שתהפוך את העולם לבטוח יותר."

Back to top button