חדשות הארץמבזקים

תנועת רגבים: "המזבלה מוטטה את הגדר, ומשה"ב שפך את הזבל לנחל הסמוך"

כבר תקופה ארוכה שמתחת לכפר א-ראם, ממש מעל גדר ההפרדה של ירושלים, צומחת לה מזבלת ענק בלתי חוקית בה הושלכו מאות טונות של פסולת בניין ופסולת ביתית. השילוב בין הגשמים העזים שירדו לאחרונה, וכמויות הזבל יצרו לחץ גדול על גדר ההפרדה עד שהיא קרסה.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראית החומה כשהיא הולכת ומתכופפת תחת כובד המשקל, עד שהיא קורסת לבסוף וכמות עצומה של פסולת מתפזרת על הכביש.

במשרד הביטחון פרסמו הודעה לפיה צוותים של מנהלת גבולות ותפר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, הקימו מחדש את הקטע בחומת הביטחון: "העבודות כללו הנפת 16 קירות בטון בגובה של 9 מטרים ובמשקל של 17 טונות כל אחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנועת רגבים נמסר כי "משרד הביטחון לא הוסיף בהודעתו כי הכלים ההנדסיים שפכו את הפסולת היישר לערוץ הנחל שמתחת."

איתן מלט, רכז השטח בתנועת רגבים שהגיע לתעד את מקטע החומה שקרסה, אמר: "הייתי פשוט בהלם לראות את השופלים גורפים את כל הזבל בלי להניד עפעף היישר לתוך ערוץ הנחל, המוביל לנחל פרת, ואדי קלט וים המלח. הפגיעה הסביבתית ביהודה ושומרון כל כך מסיבית ולאיש לא אכפת, עד כדי כך שאפילו רשויות החוק עצמן שותפות בפגיעה הסביבתית".

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין מתח אף הוא ביקורת חריפה: "אם הגדר לא הייתה נופלת, אף אחד לא היה שם לב לטונות הפסולת שהערבים שופכים באזור מדי יום ומזהמים את הסביבה ואת המים של תושבי מדינת ישראל. אזלת היד השיטתית שמגלה הממשלה, מפקירה בכל יום את הסביבה ואת חיי התושבים בידי עבריינים ערבים שגורמים באין מפריע לפגיעה בלתי הפיכה בחיי אדם, בטבע ובסביבה".

צילום: רשתות חברתיות
צילום: תנועת רגבים.
צילום: תנועת רגבים.
צילום: תנועת רגבים.

Back to top button