חדשות חוץמבזקים

נשיא רוסיה פוטין ונשיא צרפת מקרון דנו במצב על רקע המתיחות מול אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח לפני זמן קצר (ראשון) בשיחת וידאו עם מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון, כך מדווח שירות העיתונות של הקרמלין. השיחה התקיימה ביוזמת הצד הצרפתי.

בהודעת הקרמלין נמסר כי "בהמשך לדיונים המתנהלים מאז ביקורו האחרון של נשיא צרפת במוסקבה ושיחות הטלפון בין הצדדים המתנהלות בקביעות, נערכו חילופי דעות על המצב סביב אוקראינה, וכן דנו השניים על פיתוח ערבויות משפטיות ארוכות טווח לביטחון של הפדרציה הרוסית".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

הצדדים הביעו דאגה מההידרדרות החדה של המצב בדונבאס ופוטין ציין כי הסיבה להחמרה היא הפרובוקציות של כוחות הביטחון האוקראינים, והפנה את תשומת הלב ל"מדינות נאט"ו המתחזקות את אוקראינה בנשק ותחמושת מודרניים", מה שדוחף את קייב לפתרון צבאי לבעיית דונבאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המנהיג הרוסי גם הדגיש כי שלטונות קייב מסרבים בעקשנות ליישם את הסכמי מינסק.

בנוסף, פוטין חזר על הצורך של ארצות הברית ושותפותיה בנאט"ו לקחת ברצינות את דרישותיה של רוסיה להבטחות ביטחוניות ולהגיב להן באופן קונקרטי וענייני.

בימים האחרונים המצב בדונבאס הסלים בצורה רצינית. הסכסוך במזרח אוקראינה נמשך כבר שמונה שנים, שבמהלכן, על פי האו"ם , יותר מ-13,000 בני אדם הפכו לקורבנותיו, וכ-44,000 נוספים נפצעו.

במוסקבה כאמור מאשימים את ארצות הברית ומדינות נאט"ו אחרות במתיחות בדונבאס בטענה כי הן מזרימות נשק לאוקראינה ושולחות לשם מדריכים צבאיים. מוסקבה קראה שוב ושוב לעצור את אספקת הנשק, מכיוון שהדבר עלול לעורר את קייב להרפתקאות צבאיות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון. צילום: הקרמלין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

Back to top button