חדשות הארץמבזקים

בלעדי: נתוני הסקר המדאיגים של ארגון עובדי הכבאות

ארגון עובדי הכבאות יזמו סקר לאחרונה שבוצע על ידי גיאוקטוגרפיה בקרב 894 משיבים, זאת ממש עם סיום תפקידו של נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי וכניסתו של הנציב החדש אייל כספי שמיניו אושר הבוקר על ידי הממשלה.

הנתונים על הארגון, שתפקידו בראש ובראשונה הצלת חיים, מדאיגים מאוד ואין ספק כי עיקרם יעמדו למבחן שינוי כחלק מהאתגרים שיעמדו לפתחו של הנציב החדש.

ארכיון. צילום: דוברות כיבוי והצלה

מעיקרי הממצאים עולה כי %41 מקהל המטרה מביעים שביעות רצון מתפקוד מפקדי התחנות, וזאת לעומת %12 בלבד מקהל המטרה המביעים שביעות רצון מתפקוד ההנהלה הבכירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

%90 מקהל המטרה תופסים את האווירה הקיימת במערך הכבאות וההצלה במהלך 5 השנים האחרונות כשלילית, כאשר שיעור דומה (%91) תופסים את ההנהלה הבכירה ככזו המשפיעה על האווירה והתרבות הארגונית.

התנהלות מפקדי התחנות ו- התנהלות ההנהלה הבכירה נתפסת על פי רוב כלא שקופה והוגנת (%73 ו- %87 בהתאמה).

התנהלות מפקדי התחנות ו- התנהלות ההנהלה הבכירה נתפסת על פי רוב ככזו הפוגעת במוטיבציה בעבודה (%69 ו- %86 בהתאמה).

%87 מקהל המטרה תופסים את הגישה של ההנהלה הבכירה ככוחנית.

%87 מקהל המטרה תופסים את האנשים המגיעים מבחוץ ומשתלבים בתפקידי הנהלה בכירה ככאלו שאינם בקיאים באופן מספק במערך הכבאות וההצלה, ולכן לא יכולים לספק מענה לצרכים של העובדים.

%68 מקהל המטרה מביעים חוסר שביעות רצון מתפקוד משאבי האנוש, כאשר שיעורים דומים מביעים חוסר שביעות רצון מהיבטים שונים הקשורים עם פעילות משאבי האנוש: %57 אינם שבעי רצון מהאדיבות, %60 אינם שבעי רצון מהזמינות, %63 אינם שבעי רצון מהאכפתיות ו- %67 אינם שבעי רצון ממידת הנכונות של משאבי האנוש להתאמץ בשביל העובדים.

מרבית קהל המטרה תופסים את משאבי האנוש ככאלו שאינם מטפלים באופן ראוי בנושא זכויות העובדים (%78 אינם שבעי רצון מהאופן שבו משאבי האנוש מעדכנים ודואגים ליידע לגבי זכויות העובדים ו- %76 אינם שבעי רצון מהאופן שבו משאבי האנוש מעניקים ודואגים לכך שהעובדים יקבלו את זכויותיהם).

%76 מעידים כי לתחושתם משאבי אנוש אינם ממלאים את ייעודם כמי שממלאים את ייעודם כאחראים על פיתוח תרבות ארגונית ראויה.

%80 מקהל המטרה אינם מרגישים שהם מעורבים בנעשה במערך הכבאות וההצלה.

%80 מקהל המטרה אינם מרגישים שהם בעלי השפעה במערך הכבאות וההצלה.

%84 מקהל המטרה אינם מרגישים שהדעה שלהם נשמעת במערך הכבאות וההצלה.

%82 מקהל המטרה אינם מרגישים שמתעניינים בהם כאדם ולא רק כעובדים במערך הכבאות וההצלה.

%70 מקהל המטרה מעידים כי הם מרגישים תשושים ושחוקים בעבודתם.

%57 מקהל המטרה מביעים חוסר שביעות רצון מתפקוד ארגון העובדים.

%48 מקהל המטרה מביעים נכונות עקרונית להמשיך ולעבוד בשנים הבאות במערך הכבאות וההצלה, וזאת לעומת שיעור דומה ה"מאותתים" על נטישה.

%21 מקהל המטרה מעידים כי ימליצו לחברים או מכרים להצטרף לעבודה במערך הכבאות וההצלחה (לעומת שיעור גבוה משמעותית שלא יעשו זאת).

מעבר לכל המפורט לעיל, ניכר כי ההתייחסות של נשים, מבוגרים (גילאי 50 ומעלה) ו- עובדי המטה הינה סלחנית יותר כלפי מערך הכבאות וההצלה בכללותו, אם כי גם בקרב קהלים אלו ניכרת בעיקר חוסר שביעות רצון מכלל ההיבטים שנבדקו במסגרת המחקר.

יו״ר ארגון עובדי הכבאות, אבי אנקורי מסר בתגובה לממצאי הסקר: "בסיום כהונה ארוכה ורבת תהפוכות, ארגון העובדים ביצע סקר אקלים ארגוני בין העובדים במטרה לקבל תמונת מצב מהשטח ולתכנן יעדים לעתיד. זאת במטרה לקדם את רווחתם ותנאי העסקתם של העובדים."

עוד ציין אנקורי כי "במקרים מסוימים חריגות הממצאים הפתיעה אף אותנו והדגישה לנו את נחיצות שיפור ההון האנושי בכבאות ובאקלים הארגוני לטובת השארת עובדי הכבאות הטובים בארגון. בימים אלו נכנס לתפקידו נציב חדש, טפסר אייל כספי, בתקווה לרוח חדשה בכבאות – להצלחת הארגון ולהצלחת העובדים. אנו מאחלים לו בהצלחה רבה ומקווים שהממצאים המדאיגים ישתפרו בתקופת כהונתו".

הערה: ממצאי המחקר משקפים את מסגרת הדגימה (המאגר) שהועברה לגיאוקרטוגרפיה בלב
טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 2.73% +, ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button