מבזקיםתנועה ותחבורה

שרת התחבורה: "לא עצרתי פרויקטים בתהליך ביהודה ושומרון"

שרת התחבורה מירב מיכאלי השתתפה הבוקר (שני) בוועידת הכלכלה של מקור ראשון שמתקיימת בבנייני האומה בירושלים.

מיכאלי הדגישה את התנגדותה לפנסיות התקציב: "אני מעדיפה דיאלוג בקשר לפנסיות, אני מחויבת לחוסנה של הממשלה הזאת, זאת ממשלה חשובה מאוד למדינה ישראל, היא הפסיקה שלטון רעיל ובעייתי. הפנסיות הוא דבר לא נכון, אבל אנחנו נאבקים על דבר בסיסי יותר כמו שכר המינימום כדי שאנשים יוכלו לחיות בכבוד."

על עצירת פרויקטים ביו"ש ציינה: "לא עצרתי פרויקטים בתהליך ביו"ש. יש גם כבישים בתוך הקו הירוק שמחכים לאישור כי לא תקצבו אותם, עדיין יש יותר כבישים שצריך מאשר כסף שיש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי המדיניות העתידית אמרה: "עדיין לא עשיתי תוכנית חומש לכבישים", והבהירה שפגישה עם ראשי רשויות מיו"ש על הפרק: "נאלצתי לבטל פגישה בפעם הרביעית השבוע עם ראש רשות מקומית, אני מודה שאני לא חזקה בתחום הזה. אני אפגש גם עם ראשי רשויות מיו"ש."

השרה נשאלה האם דיברה עם ראש הממשלה על תחבורה ציבורית בשבת: "לא דיברתי איתו על זה עדיין", אך הוסיפה: "אני מאמינה בתחבורה ציבורית בשבת. סטטוס קוו זה לא חוק, החיים משתנים. גם בהלכה יש התפתחויות, אני לא ממונה על הפתרונות ההלכתיים אבל כן אמונה על חופש התנועה והזכויות של כל אזרח בישראל. אני בונה עדיין את הדברים הבסיסיים יותר".

לגבי המחויבות שלה לתחבורה ציבורית במקום סלילת כבישים, אמרה: " זה הכרחי לעבור לאלטרנטיבות של הסעת המונים, הליכה וקורקינטים, אנחנו רק מתחילות לשנות הרגלים, הבאנו מאות קווי אוטובוס חדשים, עד ספטמבר יצטרפו 1000 אוטובוסים והאצנו את חשמול הרכבת."

מיכאלי ציינה שזה חלק ממדיניות כוללת: "אנו מארגנים את המשרד מחדש כדי שנתאם ונתכלל בין תחבורה ציבורית, אופניים, אחרת כל כביש הופכת להיות פקקים."

השרה מיכאלי האשימה את הממשלה הקודמת במחדלי התחבורה: "בעבר טמנו את הראש בחול ואמרו איפה שאתם רואים פקקים אני רואה מחלפים. אנו עובדים על תוכנית חירום כדי להתמודד עם הגודש. זה דורש עניינים של מיסוי ושל מעבר לעבודה מהבית. אנחנו כותבים החלטת ממשלה עם משרדים אחרים ועם הגופים האזרחיים."

השרה נשאלה על ההנחות בתחבורה הציבורית שאמורות להתבטל בקרוב והבהירה: "לא תהיה פגיעה בתעריפים שמשלמים האזרחים הוותיקים. לגבי האוכלוסיות האחרות צריך לקחת בחשבון שיש יותר מדי תעריפים ביותר מדי ערים בגלל קומבינות פוליטיות, אנחנו עובדים על שינוי בתעריפי התחבורה הציבורית כך שיהיו יותר נוחות לנסיעה, זה לא טוב שיש יותר מדי סוגי תעריפים."

השרה הסבירה כי "אנחנו בונות מודל חשוב שיהיה פשוט יותר ויותר משתלם", אך התחמקה מלענות אם יהיה ביטול הנחות לפריפריה ויו"ש: "אני רוצה לחזור להשקיע בנגב ובגולן מבחינת תשתיות. כל מדינת ישראל צריכה להשתדרג תחבורתית מבחינה דרמטית. בעבר לא פיזרו נכון את מוקדי התעסוקה ואת מוקדי הדיור ועכשיו צריך לעבוד עם מה שיש".

צילום: שריה דיאמנט-מקור ראשון

Back to top button