מבזקיםמשפטי/פלילי

שקד על השופטים הצפויים להיבחר לעליון: "בטוחה שלפחות שניים הם בצד הנכון"

שרת הפנים, איילת שקד התייחסה הבוקר (שני) בוועידת מקור ראשון לכלכלה חברה וחדשנות המתקיימת בבנייני האומה לסוגיית חוק האזרחות ולשופטים הצפויים להיבחר לבית המשפט העליון.

על חוק האזרחות אמרה: "קשה להבין מה עובר בראשם של אלו שחושבים שהבעיה הקיימת באיחוד המשפחות נמוגה. לשמחתי הם מיעוט קטן. במקרה הטוב מדובר בבורות ובמקרה הפחות טוב מדובר באדישות לחיי אזרחים בשם ערכים נאורים כביכול. לחוק חשיבות דרמטית בביצור אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לא רוצה לחשוב מה יקרה אם לא נעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. מדינת ישראל גם לא תסתתר עוד מאחורי ההיבט הביטחוני לבדו אלא גם תציב את היותה בית לאומי יהודי. כתוב 'הקם להורגך השכם להורגו', בטוח שלא תיתן לו תעודת זהות כחולה. אני קוראת לחברי האופוזיציה לשים את הפוליטיקה בצד. אין לנו זמן לבזבז".

על השופטים הצפויים להיבחר לבית המשפט העליון: "בהיותי שרת המשפטים המבחן לבחירת שופטים היה העמדה ביחס לחוק האזרחות ולעתירות על הריסת בתי מחבלים. אני יודעת שנבחרו בתקופתי חמישה שופטים מתוך שישה שהם בצד הנכון, בעד מדינה יהודית ודמוקרטית חזקה. היום ייבחרו ארבעה שופטים לבית המשפט העליון ואני בטוחה שלפחות שניים מהם בצד הנכון בעניין הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שריה דיאמנט- מקור ראשון

Back to top button