בריאותמבזקים

ביה"ח פוריה: גיוס המונים לשדרוג מכון לבריאות השד בעיצומו

כ- 250,000 ש"ח גויסו עד כה במיזם גיוס המונים של עמותת ידידי ביה"ח פוריה למכון השד להנצחת זכרה של מירי בליש מורד. היעד לגיוס עומד על מיליון ש"ח: התקציב הנדרש לרכישת מכשיר ממוגרפיה חדש ומתקדם ושדרוג המכון לבריאות השד במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה.

"זה התחיל מחלום. רציתי שיהיה למטופלות שאת רובן אני מכירה באופן אישי, מכון לבריאות השד. הרעיון הוא ליצור מתחם נפרד שבו ירוכזו כל השירותים והבדיקות, עם הציוד הכי משוכלל ומתקדם באווירה נעימה ומרגיעה". כך לדברי קרן כהן, דימותנית ואחראית דימות שד במרכז הרפואי פדה-פוריה, החל המבצע לגיוס משאבים למען המכון לבריאות השד.

החלום של קרן התחבר באופן טבעי למשימה שלקחו על עצמם רחלי הראל ורוני בליש להנציח את זכרה של מירי בליש מורד. "רחלי הגיעה לפה לבדיקה וסיפרה בכאב על החברה הכי טובה שלה, מירי בליש מורד, שנפטרה בגיל 41 מסרטן השד. היא סיפרה שיחד עם אחיה של מירי ז"ל, רוני בליש, הם כבר התחילו לעבוד על ספר מתכונים. בשיחות שלנו חשבנו שצריך לקדם מיזם גדול יותר לזכרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רחלי הראל ורוני בליש נפגשו עם נציגי עמותת ידידי ביה"ח פוריה וכך נולד קמפיין לגיוס המונים עבור החלום והנצחת זכרה של מירי . עדנה לפידות, מנהלת פרויקטים בעמותת ידידי בי"ח פוריה מוסיפה, "זו למעשה פעם ראשונה שאנחנו מעלים פרויקט גדול כל כך לגיוס המונים. הקמפיין עלה בינואר ומקבל תהודה מאד מרשימה שמחממת את הלב. אנחנו רואים תרומות והרתמות של אנשים בארץ וגם בקהילה היהודית בקנדה ובארה"ב. הסיפור קורע הלב של מירי שהייתה מאד מוכרת ואהובה ונפטרה בגיל כל כך צעיר, גורם לאנשים להיות שותפים לפרויקט. היעד לגיוס הוא מיליון ש"ח ,כרגע הגענו לרבע מיליון ש"ח. אנחנו מקווים שנצליח לגייס את כל הסכום כדי להגשים את היעד שלנו, לשדרג את שירותי בריאות השד ולרכוש מכשיר ממוגרפיה חדש ומתקדם".

ליאת נדיר גבאי (יבנאל) שהצטרפה לקמפיין אמרה: "כמחלימה אני חבה לך קרן את חיי! לפני שבע שנים הגעתי לבדיקות אולטראסאונד וממוגרפיה. במחלקת דימות בפוריה גילו לי הסתיידויות ובעקבות הגילוי הזה טופלתי. גילוי מוקדם הציל את חיי! רכישת ציוד מתקדם והקמת מכון שד יאפשרו להציל עוד נשים. מירי נבדקה באותה תקופה, אבל הסרטן שלה כשהתגלה היה כבר בשלב מאד מתקדם. אחותי חלתה בסרטן ונפטרה, ולפני כמה חודשים גם אמא שלי חלתה ונפטרה, לכן חשוב לי לדבר על זה ולספר את הסיפור שלי, שנשים יבינו כמה חשוב לעשות את הבדיקות ולגלות את הסימנים כמה שיותר מוקדם."

"אחרי שמירי נפטרה, הרבה נשים ששמעו על המקרה הטרגי הגיעו להיבדק וזה המסר שאנחנו רוצות להעביר. גילוי מוקדם מעלה בצורה משמעותית את הסיכויים לטיפול והחלמה. צריך גם להסביר שמכשיר הממוגרפיה החדש שאנחנו מקווים לרכוש יאפשר לזהות גידול ממש קטן, אפילו בגודל של מילימטרים בודדים. ככל שהרזולוציה של המכשיר טובה יותר, ניתן לאתר מקרים בשלב יותר מוקדם, מה שיסייע באופן משמעותי לטיפול ולסיכויי ההחלמה". מסכמת קרן.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

לתרומה לחצו כאן

Back to top button