מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ הודיע על החרמת הצבעות של הקואליציה: "גורמים פופוליסטים פוגעים במדינה"

שר הביטחון בני גנץ כינס היום (שני) את סיעת כחול לבן, לשיח בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים באג'נדה של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות.

בסיום הישיבה, החליט גנץ, בהסכמה של כלל חברי הסיעה, כי כחול לבן לא תיקח חלק היום בהצבעות במליאת הכנסת פרט להצבעת האי אמון.

בפתח הישיבה, עדכן שר הביטחון גנץ, כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין הנושאים שהועלו:

– הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים ובהחלטת הממשלה.

-העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה.

– העברת מתווה הארכת תקופות שירות המעודכן והדיפרנציאלי, שיפחית עלויות למערכת הביטחון ויתן יותר ללוחמים – כפי שנקבע בהחלטת הממשלה.

-העברת חוק 'ממדים ללימודים'.

-העברת החקיקה שתאפשר את דחיית קיצור השירות.

-הוספת תקנים למנהל האזרחי לצורך אכיפה בשטחי סי כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים.

-העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים.

– שיתוף כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ובפרט את יו"ר ועדת הכלכלה בתוכניות הכלכליות והוספת מענה בתוכנית הכלכלית לקשישים, לעסקים הקטנים ולאוכלוסיות עם הכנסה נמוכה.

-אישור הטבות לאוכלוסיית משרתי המילואים כפי שמציע משרד הביטחון בהצעת ההחלטה שתקועה מזה שבועות.

גנץ אמר בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה."

גנץ הוסיף, כי: "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה״.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button