חדשות חוץמבזקים

כאוס באירופה: מכונית תופת התפוצצה בלוהנסק, צבא צרפת העלה כוננות

המשבר בין רוסיה לאוקראינה מגיע לשיאו: נאומו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בו הוא הכריז על מחוזות לוהנסק ודונייצק באוקראינה כמדינות עצמאיות, הכה את אירופה בתדהמה, על אף שהיה צפוי. על פי הדיווחים, נשיא צרפת וקנצלר גרמניה קיבלו את הודעת פוטין בהפתעה גמורה. ראש ממשלת בריטניה אף אמר כי זוהי "הפרה של החוק הבינלאומי".

בדונייצק החלו חגיגות ברחובות לאחר הכרזתו של פוטין, אזרחים רבים יצאו לרחובות העיר ופצחו בשירה גדולה, תוך שהם מנופפים בדגלי רוסיה ויורים זיקוקים צבעוניים לשמיים. לצד זאת, בלוהנסק, דיווחו הבדלנים על מכונית תופת אשר התפוצצה בסמוך לבניין נציגות הרפובליקה העממית בעיר.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הורה לצבא במדינתו להעלות את רמת הכוננות לרמתה הגבוהה ביותר וכי עליהם להיות מוכנים לכל תרחיש. באיחוד האירופי כבר דיווחו על הפעלת סנקציות כנגד המעורבים בהכרה על מחוזות לוהנסק ודונייצק כמדינות עצמאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP

במערב מודאגים מהצטרפותן של מדינות נוספות כמו סין ואיראן להכרזת פוטין, ולהכרה במחוזות הבדלנים באוקראינה כעצמאיות, מהלך הצפוי לקרות בקרוב. זאת לאחר שמנהיג סוריה, בשאר אסד, מיהר להודיע כי הוא מצטרף להכרה הרוסית.

Back to top button