חדשות חוץמבזקים

נשיא אוקראינה לאחר הכרזת פוטין: "לא מפחדים מאף אחד"

לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אמש (שני) על צו המכיר בעצמאותן של דונייצק ולוהנסק, המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה, ושלח כוחות רוסיים אל מזרח אוקראינה למטרת "שמירת שלום", נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נשא הלילה נאום תקיף.

"הגבולות הבינלאומיים של אוקראינה יישארו זהים, למרות הכרזת רוסיה. הוא גם אמר כי ההכרה בעצמאותם של ה-LC ו-DPR (המחוזות הבדלניים) פירושה יציאת הפדרציה הרוסית מהסכמי מינסק. אנחנו לא נכנעים לפרובוקציות, הגבולות שלנו מוגנים בצורה מאובטחת. אנחנו על אדמתנו, לא מפחדים מאף אחד ומכלום ולא ניתן כלום לאף אחד", אמר בתקיפות.

הנשיא האוקראיני ישוחח היום טלפונית עם מקבילו הטורקי ‎ארדואן שנמצא בסבב ביקורים במדינות אפריקה, על ההכרה הרוסית במחוזות המורדים במזרח אוקראינה. טורקיה בסיטואציה מורכבת, שהרי היא רוכשת מערכות S-400 מרוסיה ומנגד מוכרת מערכות ביירקטאר לאוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי החלטת פוטין היא "חדשות נוראיות – הפרה של החוק הבין-לאומי."

מארה"ב נמסר כי היא תטיל סנקציות על שני המחוזות הבדלניים, זאת ללא קשר לסנקציות על רוסיה. מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר: "החיילים הרוסים ממשיכים להתקרב לגבול, מה שנראה כמו תוכניות לפלישה בכל רגע".

ב- CNN דווח כי ארה"ב עדיין רואה הכנות רוסיות לפלישה רחבה פוטנציאלית, כולל העמסת ספינות אמפיביות והעמסת ציוד ליחידות מוטסות.

עוד דווח כי במהלך הלילה הייתה פעילות אווירית צפופה של חיל האוויר האמריקאי מעל אירופה, בעיקר מטוסי תובלה c-17 ומתדלקים.

בדיון חירום שהתקיים הלילה במועצת הביטחון אמר הנציג הרוסי כי, "רוסיה פתוחה לדיפלומטיה ולהחלטות דיפלומטיות, אך לא תאפשר טבח עקוב מדם חדש בדונבאס".

נציגת ארה"ב אמרה כי, "ארה"ב ובעלות בריתה אינן מתכננות לספק לאוקראינה נשק גרעיני."

צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky

Back to top button