מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג מאשר: "אבקר בטורקיה בחודש הבא"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אישר היום (רביעי) כי יבקר בטורקיה בנאום שנשא בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית: "זוהי שעת חרום. משבר האקלים הגלובלי רק מחריף ומכה בנו במלוא הכוח, ולצערנו זו רק ההתחלה. המשבר הזה מדיר שינה מעיניי. זאת הסיבה שעם תחילת כהונתי כנשיא המדינה, הצהרתי שאפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי, כדי להתמודד עם המשבר. משבר האקלים הוא משבר כלל עולמי, ואנחנו במזרח התיכון צריכים להבין אותו ברמה האיזורית כי ההשפעה היא דרמטית. למי שלא הבין מהו משבר האקלים – אני אסביר: מדובר בקטסטרופה. זו לא קטסטרופה עתידית ולא נתונים עתידיים, מדובר בכאן ועכשיו. באיום קיומי לכל דבר. בעולם כולו מבינים שמדובר במצב חירום. מה שברור הוא שלא ניתן להתמודד עם האתגר הזה באופן פרטני כל מדינה בפני עצמה. אני מאמין שכל משבר צופן בתוכו גם הזדמנות, וגם כאן – בפנינו נמצאת הזדמנות בקנה מידה היסטורי."

עוד אמר הנשיא: "אני מתכוון לשיתוף הפעולה האיזורי במאבק במשבר האקלים. בפרפראזה על הביטוי המוכר, אני מאמין שהגיעה העת ל"מזרח תיכון מתחדש". זו לא אמירת כנף, מן השפה ולחוץ, אלא תפיסה שמבוססת על ניתוח מעמיק ושיחות עם מנהיגים שונים באזורנו, ועם גורמים משפיעים הרלוונטיים לאזור. בחודש הקרוב אני עתיד לבקר בשכנותינו לחופי לים התיכון – יוון, קפריסין וטורקיה, ולהיפגש עם מנהיגיהן. לצד אלה אני שומר על קשר קרוב וחם עם ההנהגה במצרים, בירדן, באמירויות וברשות הפלסטינית; את כולם, יחד עם ממשלת ישראל, אני מתכוון לרתום לשותפות איזורית בהתמודדות עם משבר האקלים."

לסיום אמר: "הפלטפורמה קיימת, שיתופי פעולה בשדות שונים כבר מתממשים בשטח, החל מנושא מפרץ אילת, דרך התפלות המים, עבור במחקר ופיתוח משותף שמתבצע כמעט בכל רגע נתון, וכלה בהדברה ביולוגית באמצעות תנשמות. בעולם של אינטרסים ושל חששות, בעולם של פרנויה בינלאומית – משברים גלובליים הם המנוע החשוב והטוב ביותר לשותפות. עלינו להילחם על כך בכל הכוח, ולפעול עד שנגיע לאותו "מזרח תיכון מתחדש". מדינת ישראל יכולה וצריכה להוביל מהלכים פורצי דרך. זו לא זכותנו, זוהי חובתנו, ויפה שעה אחת קודם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: צילום: חיים צח/ לע"מ

Back to top button