חדשות חוץמבזקים

"מצב מיוחד" הוכרז בכל רחבי אוקראינה, אזרחים יוכלו לשאת נשק להגנה עצמית

"מצב מיוחד" הוכרז הבוקר (רביעי) בכל רחבי אוקראינה, למעט במחוזות דונייצק ולוהנסק, שם מתקיים מצב מיוחד מאז שנת 2014. הפרלמנט האוקראיני אישר הצעת חוק שתאפשר לאזרחים לשאת נשק למטרת הגנה עצמית.

משרד החוץ האוקראיני קרא לאזרחיו לצאת באופן מיידי מרוסיה.

בתוך כך, הפרלמנט האוקראיני הצביע בעד הטלת סנקציות על 351 רוסים, כולל מחוקקים שתמכו בהיפרדותן של לוגנסק ודונייצק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הכריז הלילה על גיוס של חיילי מילואים לתקופה מיוחדת אך שלל גיוס כללי, זאת לאחר שרוסיה הודיעה שהיא מעבירה כוחות למזרח אוקראינה.

בנאום בטלוויזיה אמר זלנסקי כי הוא עדיין מחפש דרכים דיפלומטיות לצאת מהמשבר ובירך על נכונותה של טורקיה להשתתף בשיחות רב-צדדיות, אך אמר כי אוקראינה לא תוותר על אף שטח לרוסיה.

זלנסקי פנה למדינתו לאחר פגישה חוצת מפלגות בפרלמנט, והכריז על תוכנית של "פטריוטיזם כלכלי" שכללה תמריץ של ייצור מקומי והפחתות מס ערך מוסף על בנזין.

"אין צורך בהתגייסות כללית היום. אנחנו צריכים לחדש מיידית את הצבא האוקראיני וגופים צבאיים אחרים. כמפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה, הוצאתי צו על גיוס חיילי מילואים בתקופה מיוחדת. עלינו להגביר את המוכנות של הצבא האוקראיני לכל השינויים האפשריים במצב המבצעי", אמר.

זלנסקי מתח ביקורת פומבית על שגרירויות זרות ואנשי עסקים אוקראינים על שעזבו את אוקראינה מסיבות ביטחוניות, וחידש את קריאתו לחברות להישאר במדינה.

"כולם חייבים להישאר באוקראינה. המפעלים שלהם ממוקמים על אדמת אוקראינה, המוגנת על ידי הצבא שלנו", אמר.

צילום: Press Service/Handout via REUTERS

Back to top button