בריאותמבזקים

מציל חיים: 10 עמדות דפיברילטור הוצבו ברחבי אילת

לרגל יום העלאת המודעות למַפְעֵם (דפיברילטור) שצוין השבוע (שלישי) בכל הארץ, הצטרפה גם עיריית אילת למיזם הארצי והציבה 10 מכשירי דפיברילטור (עמדות החייאה חכמות) ביחידות העירייה בהן מתקיימת קבלת קהל ובמקומות ציבוריים לאורך הטיילת. שלא נדע אבל שנדע איפה! את מיקום המכשירים במרחב הציבורי ניתן לאתר באמצעות אפליקציית "איפה דפי".

במסגרת יום המודעות התקיימו הדרכות לשימוש בדפיברילטור בקניון האייס מול ושיאו של היום צוין באירוע חשיפת מַפְעֵם ב"פארק החברים" (הנגיש) כולל פעילות משפחתית בקצב הלב עם נעמה בתנועה ועומרי הבריא.

במעמד חשיפת המכשיר ציין ראש העירייה אלי לנקרי: "בשבועות האחרונים, לצד מיפוי עירוני מקיף באמצעות אפליקציית 'איפה דפי' התקנו עמדות נוספות במוקדים רבים ברחבי העיר. המכשיר נגיש לכולם ופשוט לשימוש. מאחל לכולנו שלא נדע אבל אם נזדקק שנדע היכן למצוא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המכשירים שהציבה כאמור העירייה במרחבים הציבוריים, בכללם הפארק הנגיש בשחמון, בפארק הספורט, במרכז פנינת אילת, ושתי עמדות נוספות לאורך הטיילת, מצטרפים לעשרות דפיברילטורים הקיימים בעיר במוסדות ציבור, מוסדות חינוך, מרחבים ציבוריים ואזור התיירות. כל המיקומים ברחבי העיר הוזנו באפליקציית "איפה דפי", כך שניתן בפעולה פשוטה לאתר את המיקום של הדפיברילטור הקרוב – שלא נדע אבל שנדע איפה.

באמצעות מכשיר הדפיברילטור, כל אחד יכול להציל חיי אדם בשטח ובזכות הפריסה של המכשירים במקומות ציבוריים, כולם יכולים להציל חיים! מטרת מכשיר ההחייאה הינה לפעול להחזרת קצב לב סדיר באמצעות ביצוע שוק חשמלי והדרכת המטופל. הדפיברילטור קל להפעלה ואף דובר עברית. מטרת המכשיר לזהות את קצב הלב בצורה מדויקת במטרה להמליץ על הטיפול הנכון. כאשר מכשיר ההחייאה מזהה מצב של דום לב מהסוג של פרפור החדרים (Ventricular Fibrillation), הוא ימליץ לבצע שוק חשמלי. מתן השוק החשמלי מאפשר לקוצב הראשי של הלב לחזור לפעילות ללא הפרעות ובעקבות כך להחזיר לאדם קצב לב סדיר.

במדינת ישראל מדווחים על 8,000 מקרי מוות בשנה כתוצאה מדום לב, הסיבה השנייה בשכיחותה, מתוכם כ-50% מתרחשים מחוץ לכותלי בתי החולים. הדרך היחידה להשיב את הלב לפעילות במקרה של אירוע לבבי בו מפסיק ליבו של אדם לפעום באופן סדיר היא באמצעות מכת חשמל. חשוב לדעת, כי מהירות המענה היא קריטית (לאחר 4 דקות עלול להיגרם נזק מוחי) ולפיכך עובר אורח המפעיל מכשיר דפיברילטור המצוי בקרבתו יעיל באופן משמעותי מצוותי ההצלה שיגיעו לאחר זמן מה למקום.

צילום: דוברות עיריית אילת

Back to top button