חדשות חוץמבזקים

מזכ"ל נאט"ו: רוסיה תכננה מתקפה במשך זמן רב ואמרה לעולם שאין לה תוכנית כזו

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בבריסל כי רוסיה תכננה מתקפה על אוקראינה במשך זמן רב, בשעה שהכחישה ואמרה לכל העולם שאין לה תוכנית כזו.

"אנחנו רואים שהם (הרוסים) פועלים לפי תוכנית שהם תכננו הרבה זמן (לפני הפלישה). אנחנו חייבים להבין שכל השבועות והחודשים האלה כשהם אמרו שאין להם תוכניות לתקוף את אוקראינה – היו להם תוכניות. ולא רק שהיו להם את התוכניות האלה, אלא שהם גם בנו נוכחות צבאית במטרה אחת ברורה – לתקוף את אוקראינה. למרות זאת, הם אמרו לנו ולכל העולם שאין להם תוכניות לתקוף את אוקראינה. כן, יש להם – הייתה תוכנית, ועכשיו אנחנו רואים שכל הזמן הזה הם היו רציניים לגבי המתקפה על אוקראינה", קבע סטולטנברג.

במקביל, הוא הזכיר כי שירותי המודיעין של בעלות הברית היו מאוד ברורים, ודיברו על כך במשך כמה חודשים בעקבות ההיערכות הצבאית, כמו גם על כוונותיה של רוסיה לתקוף את אוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אבל כמובן שאפשר לשנות את התוכניות האלה. כל הזמן קראנו לרוסיה לשנות מסלול ולא לתקוף. אבל הבוקר ראינו שהם תקפו. זו לא הייתה הפתעה, כי זה בדיוק מה שהמודיעין שלנו חזה במשך כמה חודשים. דיברנו על זה בעיקר כדי לנסות למנוע מרוסיה לבצע את המתקפה", פירט סטולטנברג.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג

Back to top button