צרכנות

תוקף הויזה לסרי לנקה

קרדיט תמונה FREEPIK

סרי לנקה הפכה להיות יעד פופולרי מאוד עבור תיירים ישראלים. אתרי הגלישה הנדירים, חופים מדהימים ונופים נדירים הפכו את המדינה ליעד מבוקש כל כך. כדי להיכנס לסרי לנקה עליכם להצטייד בויזה שמאפשרת לכם לשהות במדינה לזמן מה. כאן תקבלו את המידע שחשוב לדעת לפני נסיעה לסרי לנקה ותהיו בטוחים שלא פספסתם אף פרט חשוב.

מהי בכלל ויזה?

ויזה או בשמה העברי 'אשרה', היא מסמך שמהווה אישור לאזרח של מדינה מסוימת להיכנס ולשהות במדינה זרה שהוא אינו אזרח בה. ישנן סיבות שונות שבגינן תצטרכו ויזה, לרבות הגירה לצורך לימודים או עבודה (רילוקיישן).

הסיבה הנפוצה ביותר לנסיעה לסרי לנקה היא תיירותית כמובן, כך שכאן נתייחס להיבט הזה. במקרים חריגים כמובן שמומלץ להתייעץ עם איש מקצוע הבקי בנהלים של רשויות ההגירה המקומיות. הנה תשובות לכמה שאלות חשובות שבטח עולות לכם באדיבות https://evisa.co.il/sri-lanka.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מי נדרשים להוציא ויזה כדי להיכנס לסרי לנקה?

כל אזרח ישראלי המעוניין להיכנס לסרי לנקה נדרש להוציא אשרת כניסה. חשוב לציין שאשרת הכניסה נדרשת לא רק עבור מי שמתכנן לשהות במדינה אלא גם עבור מי שסרי לנקה משמשת רק תחנת מעבר עבורו בדרך ליעד הבא. ללא אשרת כניסה בתוף לא תוכלו להיכנס לסרי לנקה.

מה סוגי הויזות שמאפשרות כניסה לסרי לנקה

  1. ויזת תייר – ויזת תייר היא הויזה הרגילה שאותה רוב הישראלים נדרשים להוציא.
  2. ויזת עסקים – ויזת עסקים מאפשרת זמן שהייה כמו ויזת תייר אך מקנה אפשרויות להשתתף באירועים עסקיים שונים.
  3. ויזת מעבר – ויזה שנועדה רק לצורך מעבר בסרי לנקה ולא עבור שהות. המחיר של הויזה הזו זול יותר.

כמה זמן הויזה מאפשרת להישאר בסרי לנקה?

ויזה לסרי לנקה מאפשרת לכם שהייה של 30 יום במדינה, כולל שתי כניסות למדינה. התוקף של הויזה הוא למשך 6 חודשים מהיום שבו הוצאתם אותה. אם מדובר על אשרת מעבר בסרי לנקה אזי היא מאפשרת לכם שהייה של יומיים לפני שתאלצו להמשיך ליעד הבא שלכם.

מה קורה אם אני רוצה להאריך את תקופת השהות בסרי לנקה?

כאמור, התוקף של ויזת התייר בסרי לנקה הוא למשך חודש ימים בלבד. אם מצאתם את עצמכם לקראת סוף התוקף של האשרה אך אתם מעוניינים להמשיך את השהות בסרי לנקה עליכם להגיש בקש להארכת האשרה במשרדים של רשות ההגירה המקומית. הבקשה צריכה להיות מוגשת למשרד הראשי שנמצא בעיר הבירה, קולומבו.

חשוב לציין שאת הבקשה יש להגיש עוד לפני שפג התוקף של האשרה הראשונית וזאת כדי למנוע מצב שבו תמצאו את עצמכם מגורשים מהמדינה, או חלילה עומדים למשפט. ברוב מוחלט של המקרים רשויות ההגירה המקומיות יאשרו את בקשת הארכה שלכם, בתנאי כמובן שהדרכון שלכם בתוקף עוד סוף תאריך הארכה של הויזה.

 

מה המסמכים הנדרשים כדי להוציא ויזה לסקי לנקה?

לצורך הנפקת ויזה לסרי לנקה יהיה עליכם להציג את המסמכים הבאים:

  1. דרכון – הדרכון צריך להיות בעל תוקף ל6 החודשים הבאים.
  2. פרטי כניסה ויציאה – יהיה עליכם לפרט מהם בדיוק התאריכים שבהם אתם מתכננים להיכנס לסרי לנקה ומתי אתם מתכננים לצאת ממנה.
  3. דוא"ל – כתובת דוא"ל שבה תוכלו לקבל את האישור אם וכאשר הבקשה תאושר.
  4. אמצעי תשלום – הנפקת האישור כרוכה בתשלום אגרה שאותה תצטרכו לשלם באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי.
  5. הצהרת עזיבה – יהיה עליכם להצהיר שבתום תוקפת התוקף של האשרה אתם עוזבים את המדינה.
  6. עבודה – עליכם להצהיר כי הכניסה שלכם לסרי לנקה לא נעשית מתוך כוונה לעבוד במדינה.
  7. כסף – עליכם להצהיר שיש לכם אפשרות כלכלית להתקיים בכל משך תקופת השהייה שלכם בסרי לנקה.

מה יכול לעכב את קבלת הויזה?

כמו מדינות רבות בעולם, הדבר שאותו רשויות ההגירה מנסות למנוע הוא כניסה של מהגרים בכסות של טיול תיירותי. לאור זאת, כל אדם שסביר להניח שבא אך ורק לצורך המטרה התיירותית יקבל את האישור מתוך הנחה שבסיומו של הטיול הוא יחזור למדינת המוצא שלו.

מה הדרכים שבהם ניתן לבקש ויזה לסרי לנקה?

כדי לקבל את אשרת השהייה לסרי לנקה ישנן שתי דרכים:

  1. בקשה מקוונת – בקשה מקוונות מוגשת בטופס אינטרנטי, ואתם אמורים לקבל תשובה תוך כמה ימים. התשלום גם הוא מבוצע באינטרנט ותצטרכו להציג את כל המסמכים הנדרשים ולאשר את כל ההצהרות המפורטות לעיל.
  2. בקשה בשדה התעופה – בעת הנחיתה בשדה התעופה בבירה קולומבו, תוכלו לעמוד בתור ולהגיש את הבקשה. בעמדת ההגירה תצטרכו להציג את המסמכים שמופיעים למעלה, כולל הוכחה שאתם מתכננים לעזוב את המדינה בתוך חודש. גם התשלום מבוצע בעת הגשת הבקשה.

מה הדרך הטובה יותר לקבל את אשרת הכניסה?

על אף שכאמור ניתן לקבל את הויזה בעת ההגעה לסרי לנקה, מומלץ מאוד לבצע את התהליך באופן מקוון עוד לפני הטיסה. לעיתים חברות התעופה דורשות הצגה של האישור דבר שעלול להוביל לאי נעימות. בנוסף, תהליך הגשת הבקשה המקוונת פשוט מאוד ואין שום סיבה לעשות את זה בצורה לחוצה כאשר אתם כבר נמצאים בשדה התעופה.

כמה עולה להוציא ויזה לסרי לנקה ומה משך הזמן שהתהליך אורך?

העלות של הנפקת הויזה תלויה בסוג הויזה שאותה אתם מעוניינים להוציא, והנה הפירוט המלא של המחירים:

  • ויזת תייר רגיל – העלות של ויזה עבור אדם רגיל היא 36$.
  • ויזה לילד מתחת גיל 12 – ילד מתחת גיל 12 לא נדרש לשלם עבור קבלת הויזה.
  • ויזת מעבר – ויזת מעבר גם היא ניתנת ללא תשלום.

ישנן חברות שיכולות לעשות עבורכם את השירות של קבלת הויזה תמורת תשלום, ואז העלות של הויזה תהיה מעט יותר יקרה. חשוב שתדעו שישראלים אמורים לקבל את הויזה ללא קושי, אז אם נזכרתם מספיק מראש אתם יכולים לבצע את השירות באופן עצמאי ללא חשש.

התהליך של הגשת הבקשה באופן מקוון לא אורך יותר מידי זמן. בדרך כלל תוך כמה שעות תקבלו לכתובת הדוא"ל שאותה כתבתם הודעה על כך שהבקשה שלכם בטיפול, ולאחר מספר ימים תקבלו את האישור במייל. שימו לב רק שהעובדה שהבקשה שלכם נמצאת בטיפול עדיין לא אומרת שקבלתם אישור כניסה לסרי לנקה.

האם יש אפשרות להיכנס לסרי לנקה ללא צורך בויזה?

למעט מספר מדינות מועט שאזרחיהן פטורים מהצורך בויזה, רוב מוחלט של אזרחי מדינות העולם נדרשים להוציא ויזה לפני כניסה לסרי לנקה, לרבות אזרחים של ארצות הברית, קנדה וכן האיחוד האירופי.

לסיכום

תהליך הוצאת ויזה לסרי לנקה אינו מסובך במיוחד. עליכם להציג דרכון בתוקף וכמובן לפרט מראש את זמן הנסיעה שלכם. רוב מוחלט של הישראלים מקבלים ללא בעיות האישור הראשוני לשהייה של חודש ימים בסרי לנקה, וזאת עבור תשלום על האישור של כמה עשרות דולרים.

אם אתם מעוניינים להאריך את משך השהות שלכם באי יהיה עליכם לסור למשרדי רשות ההגירה הממוקמים בבירה קולומבו ושם תגישו בקשה להארכת זמן השהות שלכם באי. חשוב להגיש את הבקשה עוד לפני הזמן שבו פג התוקף של אשרת השהייה הנוכחית שלכם.

Back to top button