חדשות הארץמבזקים

"תושבי השומרון לא יהיו אוקראינה. לא נשב בשקט כשמנסים לרצוח אותנו יום יום"

מאות תושבים מגוש מערבא בשומרון, מהישובים ברוכין, עלי זהב, פדואל ולשם הפגינו אמש (חמישי) בכניסה לכפר אדיק, בעקבות ריבוי אירועי הטרור באזורם, ובעקבות השלכת ארבעה בקבוקי תבערה אתמול לעבר תושבי הישובים בדרך לביתם.

את ההפגנה הובילו מזכירויות הישובים יחד עם רב הישוב ברוכין, הרב מאיר הילביץ' וכן ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, שהשתתף יחד עם התושבים במחאה.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן נשא דברים במהלך ההפגנה ואמר: "באנו להגיד אמירה ברורה, קודם כל לממשלת ישראל שהיא אחראית שדם יהודי לא יהיה הפקר. אנחנו לא נשתוק על אבן, לא נשתוק על בקת"ב, כי אם נשתוק על זה יהיו לנו חלילה אסונות, ואנחנו לא מוכנים שזה יקרה. דם יהודי הוא לא הפקר. באנו לכאן כולנו להגיד שיהיה ברור לכולם שאנחנו לא אוקראינה והמנוולים מהכפר א-דיכ לא רוסיה. אנחנו יותר חזקים מכם, ואנחנו לא מפחדים ממכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו אוהבים את צה"ל, אוהבים את מערכת הביטחון, ואנחנו אומרים לכולם, כולל לפיקוד של צה"ל והממשלה שהיא אחראית על הביטחון של כל האזרחים. גם של אלה שבחרו בה וגם של אלו שלא בחרו בה. אנחנו לא נוותר על הביטחון שלנו ולא נוותר על הגאווה היהודית של המדינה שלנו. אם צריך אנחנו נמשיך לעמוד כאן, ונמשיך לעמוד על הכבוד של מדינת ישראל ועל הביטחון של התושבים בשומרון. עם ישראל חי, ולא ינצחו אותנו. זו הארץ שלנו, אנחנו נבנה אותה". הוסיף דגן בהפגנה.

צילום: מועצה אזורית שומרון

יוסי הרשקו, יו"ר וועד הישוב עלי זהב: "אנחנו לא נקבל מצב שבו מחבלים מהכפר ממול זורקים אשר בקת"בים ואבנים על הצירים, אנחנו מבקשים מכוחות הביטחון לטפל ביד קשה, במידה ולא ישמר השקט אנחנו נדאג לשמור על עצמנו ולעשות הפגנות ואירועים שיבהירו שיהיה מחיר לניסיונות רצח כלפינו".

יו"ר הישוב פדואל אדם ארבל: "באנו לומר אמירה ברורה, דמנו לא יהיה הפקר, אנחנו דורשים מכוחות הבטחון להגביר את ההרתעה".

יו"ר המזכירות ברוכין, תמיר בן שלומי: "אנחנו לא מקבלים את הדבר הזה" אמר בן שלומי לאחר ההפגנה. "באנו להגיד אמירה ברורה לכפר שאנחנו לא מוכנים שהצירים פה יהיו עם אירועים, ואני מקווה שהמסר שלנו הובהר".

הרב מאיר הילביץ', רב הישוב ברוכין: "אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל ואת מדינת ישראל, בשום אופן לא נוותר על בטחון התושבים ועל הזכות לחיות בארצנו בצורה בטוחה, כאן ואם ימשיכו בקבוקי התבערה אנחנו נחריף את צעדי המחאה".

Back to top button