חדשות חוץמבזקים

יומן מסע: העיתונאי הישראלי שנתקע בקייב, "איפה משרד החוץ?"

איתמר מור, עיתונאי ישראלי שהגיע ביום רביעי האחרון לקייב, בירת אוקראינה על מנת לסקר את האירועים במדינה, לא האמין שהמלחמה תפרוץ כל כך מהר והוא ימצא את עצמו לכוד במדינה.

אתמול, נכנס איתמר לרכבו והחל לתעד את מסע הבריחה מהמדינה. "מה שאפשר לראות פה זה תורים אינסופיים של אזרחים מבוהלים שמנסים לצאת מקייב" מתאר איתמר את המצב מתוך רכבו בשעה שהוא מנסה להתקדם לעבר היציאה מהעיר, "מקדימה יש משוריינים של הצבא האוקראיני שחוסמים חלק מהכבישים. השעה 13:15, אני יצאתי ב 09:00 בבוקר ממרכז קייב ואני עדיין בתוך העיר, לא מצליח לצאת החוצה."

איתמר מור. צילום: עצמי

" לפי הוויז, כשהתחלתי את הדרך הבוקר דובר שעד 16:00 אני אגיע, כרגע הוויז מדבר על 20:30. אני מנסה להגיע ללבוב על פי הוראות משרד החוץ הישראלי כדי לעבור את הגבול לפולין על מנת לעלות לטיסות חילוץ. אם אני אגיע עד חצות אני אגיד תודה." משתף איתמר בצער ומוסיף כי "הבעיה העיקרית תהיה דלק, יש פה פקקי ענק לאורך קילומטרים לכל תחנות הדלק, למעשה הדלק נגמר לפחות בקייב. אני מקווה שיהיה לי מקום אחר למלא קצת דלק כדי להגיע הלאה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"החיילים מתקרבים אלינו, אני לא בדיוק יודע מה הם עושים אבל הם נעים נגד כיוון התנועה אלינו. האמת היא שאין לי מושג מה הולך, מה קורה, למה הצבא נע בניגוד לכיוון התנועה, אני מתקרב למשוריין נוסף, עוד רגע אני חוזר." סיפר איתמר וסיים את שידורו מתוך הרכב.

היום פרסם איתמר תיעוד נוסף, "השעה עכשיו 13:35 אני כבר ער כמעט 31 שעות ליד ההגה ואני לא מרגיש טוב. אני במרחק של שלושה קילומטר מעמדת הבידוק הפולנית. בלאגן פה, פשוט בלאגן העסק יוצא שליטה. מדי פעם פורצת פה אלימות, שברו את המראה של הרכב שלי. האמת היא שאין לי כל כך אוכל וגם לא מים, ולא ברור כמה זמן זה יקח."

על אף שבמשך מספר שבועות משרד החוץ הישראלי התריע שוב ושוב והזהיר את הישראלים השוהים באוקראינה לשוב לישראל, איתמר מותח ביקורת, "איפה משרד החוץ לא הבנתי? איפה החילוצים? הישראלים שדואגים להם? איפה?"

איתן זליגר, חברו של איתמר פרסם בעמוד הטוויטר שלו הודעה ובה נכתב: "חבר שלי, איתמר מור הגיע לקייב לפני 3 ימים למשימה עיתונאית. מאתמול בבוקר הוא מנסה לצאת מהמדינה והצליח להגיע קילומטר לפני מעבר הגבול דורוהסק לכיוון העיר חלם בפולין. שם הוא תקוע כי סגרו את המעברים לגברים בגלל חובת הגיוס. מי שיכול לעזור לו מוזמן להתקשר דרך הווטס אפ +972 54-496-3202"

Back to top button