חדשות חוץמבזקים

עמותת 'יד עזר לחבר' הקימה מרכז סיוע שני באזורי הלחימה באוקראינה

עמותת "יד עזר לחבר" מחיפה פתחה בסוף השבוע הנוכחי את הנציגות והסניף הנוסף של העמותה בחזית הלחימה באוקראינה, בעיר לבוב, במערב אוקראינה, אשר הוקם בעקבות הצורך לסייע ליהודים וישראלים רבים, שכאמור נמצאים באזורי המלחמה באוקראינה
לאחר שבועיים ימים בלבד מאז הקמת הסניף הראשון בבירת אוקראינה, קייב, של עמותת ,"יד עזר לחבר", למען יהודי וניצולי השואה באוקראינה לזמן המלחמה מול רוסיה, חזר לאוקראינה מנכ"ל ומייסד העמותה, שמעון סבג, על מנת לעקוב מקרוב אחר הטיפול של מתנדבי העמותה ולנהל את המבצע המורכב בעקבות המלחמה שפרצה במדינה.

בעקבות הפלישה לאוקראינה והלחימה, גם העיר לבוב, הפכה לעיר מקלט בעיקר לפליטים ולאלו הרוצים לצאת מאוקראינה דרך הגבול עם פולין.

סניפי העמותה בערים קייב ולבוב שבאוקראינה יפעלו כמרכזים לוגיסטיים של מזון וביגוד, כמו כן מדווחים מהעמותה כי ישנה כעת בהלה גדולה, פקקים ארוכים לאורך כל הדרך מקייב עד לגבול עם פולין ובתוך כך, "המטרו", תחנת הרכבת התחתית, של אוקראינה הפכה בין לילה לעיר מקלט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מייסד ומנכ"ל עמותת, "יד עזר לחבר", שמעון סבג על מצב הלחימה ופעילות העמותה באוקראינה: "מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, פתחנו היום סניף נוסף שישמש מרכז לוגיסטי ענק של מזון גם בעיר לבוב. רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לכאן ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע ולעזור ככל שניתן. אלו הם ימים קשים וכואבים כל כך של לחימה כבדה שפרצה השבוע באוקראינה."

עוד אמר: "אני מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, חשוב לי ביותר עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה. זה הזמן וזהו גם הרגע וההזדמנות שלנו כישראלים להביע מסר של ערבות הדדית עם יהודים הזקוקים לכך. עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לקייב, והגיעה היום גם ללבוב ותגיע לכל מקום שנצטרך על מנת לסייע ולעזור, ליבי עם אזרחי אוקראינה".

שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל העמותה, שכאמור חזר כבר שלשום (חמישי) לאזור הקרבות ממנו כולם דווקא בורחים וידוע כמי שפועל למען ניצולי שואה ויהודים נזקקים מזה 3 עשורים במדינת ישראל, לא המתין, כאשר כבר לפני שבועיים פעל בקייב לפתיחת הסניף הראשון של העמותה ולא היסס גם כעת לאחר פריצת המלחמה באירופה והגיע לאזור הקרבות באוקראינה.

בתוך כך סבג מסר: "משלחת של העמותה יצאה כבר לפני שבועיים כמשלחת סיוע עם קבוצת מתנדבים של עמותת, "יד עזר לחבר", אשר תודרכו מבעוד מועד בישראל במיוחד עבור משימה חשובה זו, שהינה לטובתם של ניצולי השואה והיהודים בעיר קייב ובכלל בכל רחבי אוקראינה. אני יכול לספר שכבר אתמול בבוקר (שישי) בעיר לבוב, חברי המשלחת והמתנדבים של העמותה ממלאים את המרכז הלוגיסטי החדש והענק שהקמנו במיוחד עם אלפי מוצרי מזון הנארזים מיידית לחבילות מזון גדולות וגם בכמויות של אוכל חם."

סבג הוסיף: "חשוב לי לציין כי מעבר לכמויות המזון העצומות המגיעות למרכז הלוגיסטי שלנו בקייב ובעיר לבוב הצלחנו לארגן גם כמויות גדולות של בגדי חורף למיניהם, אשר כוללים מעילים, צעיפים, חמצוואר, כפפות, ביגוד מיוחד המתאים למזג האוויר הקר כאן בקייב ובלבוב, כמו כן גם תנורי חימום ורדיאטורים לשעות חירום אלה וקרים של הלחימה על אדמת אירופה".

צבא אוקראינה. צילום: pixabay

Back to top button