"פרויקט חשוב שיביא לסיוע ממשי בפתרון בעיית הפקקים והתשתיות"
לאחר שבשבועות האחרונים נפרצה המנהרה הארוכה החדשה, בימים אלו מסתיימות עבודות הכרייה והחפירה שלה והחל שלב ביטון המנהרה.
פרויקט מורכב וייחודי זה, כולל כריית מנהרה באורך של כ-900 מ' במרחק של קצת יותר מ-3 מ' מהמנהרה הפעילה. לאחר כ-400 ימים ואלפי שעות חפירה וכרייה מורכבים – נפרצה המנהרה. על פי הערכות בעוד כשנה, ברבעון הראשון של 2023, תפתח המנהרה הארוכה החדשה לתנועה. אז ייכנסו הצוותים לשיקום ועבודות תימוך במנהרה הישנה שלאחריהן ייפתחו שתי המנהרות יחד.
בגשר הישן המחבר בין המנהרות מבוצעים בימים אלו עבודות איטום ובהמשך ייסלל אספלט. במנהרה הקצרה הישנה (הצפונית) מבוצעות בימים אלו עבודות הכוללות שיקום, ביטון פנימי והכנת תשתיות שונות. במקטע הכביש מהמנהרה לשכונת גילה מבוצעות עבודת עפר למבנה כביש חדש שיותאם למסלול, העברת תשתיות ובהמשך סלילה של נתיב תחבורה ציבורית מתחלף. הצפי לפתיחה מלאה של המסלול – לקראת סוף יולי 2022.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנוסף, בחודשים האחרונים נחנך מעבר תת קרקעי מכביש הר גילה לכיוון הגוש שממנו נפתח נתיב נוסף לאחרונה עד לצומת חוסאן. בימים אלו החלו עבודות להסדרה והרחבת צומת חוסאן.
ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן בירך על התקדמות הפרויקט ואמר: "אנו מודים לחברת מוריה שמנהלת את הפרויקט ולכל השותפים: לחברת 'סולל ובונה' וקבוצת 'אורון אחזקות והשקעות', שעובדים לילות כימים במלוא המרץ כדי לסיים בהקדם האפשרי את הפרויקט החשוב הזה שיביא לסיוע ממשי בפתרון בעיית הפקקים והתשתיות, עם נסיעה טובה ובטוחה יותר בכבישים. הכביש והמנהרות שהולכות ונבנות לנגד עינינו הן מחזה מרשים ועוצמתי, ולא פחות מרשים מכך זו העמידה ביעדים ובלוחות הזמנים. אנו ממשיכים לעקוב, ללוות ולעדכן על הפרויקט שכה חשוב לגוש עציון ולכלל האזור."