חדשות חוץמבזקים

דיווח: שכירי חרב רוסיים נשלחו לקייב להתנקש בחייו של זלנסקי

עיתון הטיימס הבריטי דיווח הבוקר (שני) כי יותר מ- 400 שכירי חרב רוסיים נשלחו על ידי איש העסקים הרוסי יבגני פריגוזין, מקורבו של פוטין, במטרה להתנקש בחייו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. הכח, העונה לשם 'כוח וגנר', נחשב למיליציה מאונת היטב שלחמה בזירות רבות ברחבי העולם בה רוסיה הביעה התעניינות באינטרסים שונים, כמו המזרח התיכון ומדינות אפריקה.

שכירי החרב מסתובבים ברחובות קייב מוסווים, כשהם תרים אר זלנסקי ובכירי ממשלתו, ועל פי הדיווח הובטל להם סכום כסף נאה בתמורה לביצוע המשינה. המודיעין על הימצאותם של שכירי החרב זה מה שהוביל את ראש עיריית קייב להטיל עוצר על העיר, לפי הדיווח.

כוח וגנר היא מיליציה פרטית של איש העסקים הרוסי יבגני פריגוזין, מקורבו של פוטין ולשעבר השף הפרטי שלו. גם על פריגוזין עצמו הוטלו בימים האחרונים סנקציות אישיות, כמו נגד אוליגרכים רוסים נוספים. כוח וגנר נחשב למיליציה מאומנת ומחומשת היטב, שלחמה בשנים האחרונות במדינות רבות באפריקה, המזרח התיכון ואזורים נוספים ברחבי העולם שם גילתה מוסקווה אינטרסים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, דווח כי עיר הנמל מאריופול, השוכנת לחוף הים השחור, מכותרת מכל הכיוונים על ידי הצבא הרוסי. כמו כן, אוקראינה הגישה רשמית תביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד רוסיה בגין ביצוע פשעי מלחמה.

עיתון הוושינגטון פוסט דיווח כי גורם אמריקאי סבור שבלארוס נערכת להצטרף עוד היום ללחימה באוקראינה לצד הכוחות הרוסיים.

בנוסף, רשת בלומברג דיווחה כי שער הרובל חוטף מכב נוספת ומתרסק ב- 30% ביחס לדולר.

חרקוב הבוקר לאחר לילה של הפצצות רוסיות. הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

צילום: Seth Wenig/AP Photo

Back to top button