חדשות חוץמבזקים

נשיא שוויץ: המתקפה של רוסיה מהווה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי

נשיא שוויץ, איגנציו קאסיס, הודיע היום (שני) כי ארצו תחיל את כל הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי נגד הפדרציה הרוסית. אתמול שוחח נשיא שווייץ עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי והביע את הזדהות עמו עם העם האוקראיני, "שוחחתי עם הנשיא זלנסקי והבעתי את הזדהותנו עם אוקראינה בשעות החשוכות הללו. שוויץ מגנה בחריפות את ההתערבות הצבאית הרוסית." כתב הנשיא קאסיס בעמוד הטוויטר שלו.

היום השתתף נשיא שוויץ בדיון דחוף שהתקיים במועצת זכויות האדם של האו"ם ואמר כי "אוקראינה בלב הדאגות שלנו במועצת זכויות האדם. זה הכרחי שנעבוד יחד כדי להבטיח את ההגנה על זכויות האדם והמשפט ההומניטרי הבינלאומי. שוויץ מברכת על קיום הדיון הדחוף".

בנאום שנשא במועצת זכויות האדם של האו"ם התייחס נשיא שוויץ, איגנציו קאסיס למלחמה באוקראינה, ואמר: "כיום, כולנו עדים לאבולוציה שרובנו לא היינו חושבים שהיא אפשרית. מלחמה שוב שולטת בלב אירופה. אני עצוב מאוד על כך שאני צריך לעסוק באירוע הזה היום בז'נבה, עיר סמלית של שלום, זכויות אדם, הומניטריות ורב-צדדיות. אני גם רוצה להביע את אהדתי העמוקה למיליונים שנפגעו מהמלחמה חסרת הטעם הזו באוקראינה. שוויץ מגנה בתוקף את המתקפה של הפדרציה הרוסית נגד אוקראינה, המהווה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי, ובמיוחד את האיסור על שימוש בכוח ועקרון השלמות הטריטוריאלית של מדינות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי "ההתערבות הצבאית של הפדרציה הרוסית מנוגדת לעקרונות הבסיסיים ביותר של מגילת האומות המאוחדות, שנבנתה על חורבות שתי מלחמות עולם. בואו נהיה ברורים: הניסיונות של הפדרציה הרוסית לתת לגיטימציה לפעולתה אינם אמינים: לא הייתה פרובוקציה להצדיק התערבות כזו. אנו חוזרים על קריאתנו לפדרציה הרוסית להפסיק לאלתר את הלחימה על ידי נסיגה מאוקראינה ולהימנע מלנקוט בצעדי הסלמה צבאיים. הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר גבתה קורבנות רבים, במיוחד בקרב האוכלוסייה האזרחית. אלפי אנשים נאלצו לברוח מבתיהם ומהארץ."

"שוויץ קוראת לצדדים לסכסוך לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי ואת זכויות האדם. יש להגן על האוכלוסייה האזרחית ואנשי הלחימה, במיוחד שבויי מלחמה ועצירים אחרים, ולהתייחס אליהם באופן אנושי. יש להגן בכל הנסיבות על השליחות הרפואית, כלומר על החולים, הצוות הרפואי, התשתיות הרפואיות והתחבורה – גם של הצד שכנגד. בהקשר זה, אנו קוראים לכל הצדדים להבטיח גישה הומניטרית מהירה וללא הפרעה." קרא נשיא שוויץ מעל בימת מועצת האו"ם לזכויות אדם.

לסיום אמר כי "למצב הנוכחי יש השלכות חמורות גם על הפדרציה הרוסית עצמה. החובה החדשה של כל כלי התקשורת במדינה, להשתמש רק במידע ממקורות רוסיים רשמיים בעת דיווח על ההתערבות הצבאית הרוסית באוקראינה, היא הגבלה חמורה על חופש התקשורת. במצב הנוכחי, ישנה חשיבות עליונה שהעם הרוסי יוכל ליידע את עצמו באופן חופשי ועצמאי על אירועים ולהתבטא בחופשיות. כמו כן, אנו מגנים את המעצרים של האנשים המפגינים בדרכי שלום ברוסיה נגד הפלישה לאוקראינה."

"אני משוכנע שמוסדות זכויות אדם בז'נבה יכולים לתרום תרומה חשובה להגנה על זכויות האדם והמשפט ההומניטרי הבינלאומי באוקראינה. במהלך מושב זה, אני מזמין את הקהילה הבינלאומית להרהר בפיתוח וחיזוק כלי ניטור זכויות האדם של האו"ם באוקראינה. עלינו לתת לעצמנו את האמצעים להבטיח שמי שביצעו הפרות חמורות של זכויות האדם והמשפט ההומניטארי הבינלאומי יובאו בחשבון. בהקשר זה, שוויץ תומכת בבקשה לדיון דחוף שבמהלכו ניתן לדון בנושאים המקבילים לעומק עוד יותר." סיכם.

נשיא שוויץ, איגנציו קאסיס. צילום: מתוך טוויטר

Back to top button