מבזקיםתאונות דרכים

אבי נאור מונה לתפקיד יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

שרת התחבורה מרב מיכאלי, ומנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, בירכו הבוקר (שני) בטקס מיוחד את אבי נאור, עם כניסתו לתפקיד יו"ר מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

במהלך הטקס, בו השתתפו בכירים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) והנהלת משרד התחבורה, הציג היו"ר הנכנס אבי נאור את עקרונות התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, שהם מעדכנים בימים אלה ויציגו לאישור השרה והממשלה בתוך כחודשיים. מדובר בתכנית עבודה מלאה וסדורה, הכוללת לוחות זמנים, תקציבים, מדדים ויעדים והסכמת כל הגורמים הרלוונטיים. במסגרת תכנית העבודה, בתוך שנתיים יושגו תוצאות ביניים, שיבטאו את שינוי המגמה ויצביעו על תחילת הירידה במספר הנפגעים בתאונות הדרכים. במקביל, מדינת ישראל וגופי הביצוע יהיו מוכנים להשלמת תכנית החומש והשגת התוצאות הסופיות.

תכנית החומש, שתכלול את השנתיים הראשונות ושלוש שנים נוספות, תשיג ירידה דרמטית בצמצום הנפגעים והנזק המשני, עד להשלמת חזון 0 הרוגים. התוכנית תגובש, תיושם ותנוהל בראייה כוללת, תוך תיאום, ניצוח וביצוע מדידה והערכה של כל גופי הביצוע. זאת, תוך יישום הדרגתי, מאזור מצומצם גיאוגרפית, הכולל רק חלק מהמרכיבים, ועד יישום בכל רחבי הארץ, על כלל מרכיבי התכנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: נתן ווייל, לע"מ

בנוסף, ציין נאור את האתגרים הרבים העומדים בפניו ובכלל זה חיזוק יכולת הרלב"ד, מבחינה מקצועית, מדעית וביצועית והתאמת מבנה הארגון ותקציבו למשימותיו הרבות.

שרת התחבורה מיכאלי אמרה: "המחיר האישי, הכבד והכואב, שאנחנו משלמות ומשלמים על תאונות הדרכים, מצטרף למחיר הכבד שהמדינה והמשק משלמים, הזמן האבוד בפקקים, הנזקים החומריים וכמובן אובדן החיים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח על עצמה לצמצם את הנזק הזה הכי קרוב שהיא יכולה לאפס ושהמשרד יעניק לנושא הבטיחות בדרכים את הנפח הראוי לו. בטיחות בדרכים אינה נישה. כל דבר שאנחנו עושות ועושים, נבחן גם בהיבטים של בטיחות בדרכים מהבחירה בתחבורה ציבורית ועד סלילת שבילי אופניים והליכה. סיכמתי עם השר לביטחון פנים ושר המשפטים על הקמת צוות משותף ברשות אבי נאור, יו"ר הרלב"ד שיבצע עבודה בין-משרדית בתחום התחבורה ובתחומים נוספים של החיים".

צילום: נתן ווייל, לע"מ

עוד אמרה: "אבי נאור, האיש שהקים את 'אור ירוק', מחובר לכל הנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, חיבור שבא מהבטן מהלב ומהראש, במחויבות שאין שניה לה. אבי נאור מסמל את השאיפה שלי להביא את שדרת הניהול המקצועית מהמעלה הראשונה, להוביל את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לעידן החדש שאנחנו נכנסות אליו".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, הוסיפה: "המחויבות שלנו, כשותפים מרכזיים, היא לתת גיבוי ממשלתי ומקצועי לרלב״ד, ולעבוד יחד בכל היחידות שלנו – מנהל התנועה, מנהלת תחבורה חכמה, מנהל התשתיות, והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. אני מאחלת לאבי נאור הצלחה רבה בתפקידו החשוב".

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אבי נאור הודה לשרה מיכאלי על האמון וההזדמנות. "זו זכות גדולה מאוד עבורי, שבצידה מוטלת אחריות רבה. כשהטלת עלי את התפקיד, הבהרת שאת חותרת להפחתה דרמטית בשיעור ההרוגים, הנפגעים והנזק המשקי הנגרמים בגין תאונות הדרכים ושאת מאמינה בכל לבך שיעדים אלה ברי השגה. אנו עומדים לשנות את המציאות, לשפר את מצב הבטיחות בדרכים במדינת ישראל ולהציל חיים. זו פעם ראשונה שאיני פונה לממשלה בתביעה למעשה. הפעם אני זה שמחויב להניע לעשייה בשם הממשלה. אני מלא אמונה וביטחון שאנו מתחילים היום תהליך שיצמצם את הקטל בדרכים וימנע כאב וסבל ממשפחות רבות. הדרך לא תהיה קלה ולא קצרה אולם בסופה ישראל תצטרף לרשימה המרשימה של המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים".

Back to top button