כלכלהמבזקים

ליברמן חשף את מתווה הסיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון

שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' למתווה הסיוע לעסקים שנפגעו במהלך גל האומיקרון: ״לגבי מתן סיוע לעסקים קטנים ולעצמאים, כפי שהבטחתי, גיבשתי מתווה לסיוע שהוא מיועד בעיקר לעסקים קטנים, עסקים בינוניים ועצמאים עם מחזור שנתי של עד 60 מיליון שקל, כאשר בקרב אותם עסקים ישנה ירידה במחזור בחודשי ינואר-פברואר בגובה של לפחות 35% בהשוואה למחזור של ינואר ופברואר 2019. במקרים כאלו אנחנו נעניק סיוע לאותם עסקים עד גובה המקסימלי של 600 אלף שקל."

עוד אמר ליברמן: "כדי לסבר את האוזן ההכנסות ממע״מ בחודש פברואר 2022 עומדים על כ-8.5 מיליארד שקל. לצורך השוואה, לעומת שנת 2019, שנת טרום קורונה, ישנו גידול וקפיצה בהכנסות בגובה של כ- 27%, מה שמצביע על מצבה הטוב של הכלכלה ועל הצורך בלהמשיך באותו קו אחראי, שקול והגון."

לגבי הלחימה באוקראינה אמר: "ברור שלמלחמה יהיו השלכות כלכליות לא רק על מדינת ישראל אלא על כל העולם. אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט, תנודות בשווקים ובבורסות בעולם, רואים עליות במחירי הסחורות, עליות בחיטה, בפחם וכך הלאה. אני שומע הרבה קריאות על מה צריך לעשות ואיפה להוריד. אני רוצה להגיד לאותם קוראי קריאות: לאט לאט, צריך להירגע ולחכות לכך שהמצב יתייצב, כי להתחיל בנקיטת צעדים עכשיו ולהוריד את הבלו זה כמו שמישהו יגיד באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד – ״בואו נעשה טיח״. צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים. לגבי המשק הישראלי, אנחנו בדקנו את כל המלאים בתחילת שבוע שעבר עם כל בכירי האוצר ואני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב טוב ואין מקום לדאגה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אביגדור ליברמן. צילום: ללא קרדיט

Back to top button