טכנולוגיהמבזקים

רעיית הנשיא אירחה את עמותת ריסטארט המפתחת טכנולוגיות לרווחת נכי צה"ל

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, אירחה היום (שני), את חברי עמותת "ריסטארט" בבית הנשיא. העמותה עוזרת לפצועי צה״ל ומלווה אותם בחזרה למסלול החיים אחרי פציעתם. פעילות העמותה מבוססת על עבודה משותפת של פצועי צה״ל יחד עם קהילת העסקים שמחוץ לעולם הפציעה.

חברי העמותה הציגו לרעיית הנשיא תערוכה של פיתוחים טכנולוגיים שיצרו לרווחת פצועי צה״ל במסגרת אחד הפרויקטים של העמותה, "Makers for heroes", בו מפותחים פתרונות טכנולוגיים לאתגרים יום יומיים איתם מתמודדים הפצועים. המוצרים שהוצגו הינם המוצרים הזוכים של שנת 2021 וביניהם פתרון לניטור התקפים של PTSD וכן קביים מותאמות להליכה על חול.

רעיית הנשיא אירחה את עמותת ריסטארט המפתחת טכנולוגיות לרווחת נכי צה"ל
צילום: דוד וויל

רעיית נשיא המדינה אמרה: ״זה נהדר לראות את העזרה ההדדית הזו שאתם מייצגים. אני עוסקת הרבה בנושא של הנפש, כדי שאנשים יוכלו לדבר ביתר קלות ולהוריד את הסטיגמות. על הפצוע קודם כל לבקש את העזרה, להגדיר אותה ולא להתבייש. בשנתיים האחרונות אני חושבת שהקורונה גרמה לכולנו להבין שלכולנו יש רגישות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רעיית הנשיא הוסיפה: ״מרגש לראות אתכם כאן מדברים על הצורך ועל הרצון בעזרה, לראות את העוזרים, ומצד שני את אלה שהתחילו את הפרויקטים ונעזרו, עוזרים עכשיו לאחרים. אני חושבת שהמעגל הזה הוא נפלא. זה מקסים לראות את הגאווה של כולכם בדבר הזה, בהתחלה מחדש — בריסטארט.״

רעיית הנשיא הודתה לארגון וסיכמה: ״אני מרגישה צורך להודות לכם על העבודה הנפלאה, על הנתינה של כל אחד בדרכו שלו. אני מאחלת לנו שלא יגדל מעגל פצועי צה״ל, אבל שהפצועים שזקוקים יבואו וימצאו אתכם.״

רעיית הנשיא אירחה את עמותת ריסטארט המפתחת טכנולוגיות לרווחת נכי צה"ל
צילום: דוד וויל

במהלך האירוע אחד מבוגרי העמותה, ירון מזרחי, סיפר את סיפורו בהרצאת טד ואמר: ״אני חבר לשעבר בנבחרת ישראל בטאקוונדו, בעל חגורה שחורה ותעודות הדרכה. במסע מעלה גולני שהשתתפתי בו בשירותי הצבאי, בו הטירונים של חטיבת גולני סוחבים את הקצינים שלנו על האלונקות, בגלל אי הבנה לא נכנסו מספיק חיילים תחת האלונקה, והאלונקה נפלה עלי. סיפרו לי שיש לי סיכוי להציל את היד שלי ב״שיקום יום״. הרמתי טלפון למאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו שהיה המאמן האישי שלי והסברתי את המצב, והוא הסכים לי לחזור לאימוני נבחרת ישראל. איזה דבר גדול זה, אני נכה, שוחררתי מהשירות בגלל המצב הרפואי שלי ואני מתאמן עם אנשים שמתכוננים לאליפות אירופה, אליפות עולם, אולימפיאדת ריו! אבל האימונים לא מתאימים למצב שלי."

"הקמתי פרויקט בשם ״פצועים ללא גבולות״ שהמטרה שלו הייתה לי ברורה: אני לוקח נכי צה״ל שלא התאמנו מיום פציעתם, אני עוזר להם נותן להם אימוני הכנה וליווי, וביחד אנחנו נרוץ את מרתון ירושלים. אני פה כדי להראות לכם שבעזרת השיטה שלי, עם אנשים טובים שהקיפו אותי, אמונה בעצמי ובדרך שלי ושיטת אימון ייחודית משלי, הצלחתי לשבור את מגבלות הכאב.״ הוסיף מזרחי.

ניב עפרון, מנכ"ל ריסאטרט הוסיף: ״כבוד עבורנו לפגוש את רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, ולהציג בפניה את הגיבורים האמיתיים של החברה הישראלית, פצועי צה"ל ואנשים טובים שפינו מזמנם היקר בכדי למצוא פתרון טכנולוגי לאתגרים של פצועי צה"ל שנוצרו ברגע הפציעה. פרויקט מייקרס הוא הוכחה נוספת לחוזקתה של החברה הישראלית שעוזרים לנו, אנשי העמותה במשימה, לא להשאיר אף פצוע או פצועה מאחור. בימים אלה אנו משלימים את ההכנות לקראת מייקרס 2022 ומזמינים פצועי ופצועות צה"ל להצטרף ולפצח אתגרים שנוצרו דרך טכנולוגיה כחול לבן."

Back to top button