חדשות הארץמבזקים

פוטין אינו היטלר אך איננו רשאים לשתוק ואיננו רשאים לעמוד מנגד

בית לוחמי הגטאות לזכר השואה והמרד על שם יצחק קצנלסון וקיבוץ לוחמי הגטאות עומדים לנוכח ההתקפה הרוסית על מדינה דמוקרטית שכנה ואומרים בקול רם וצלול ש"איננו רשאים לשתוק, איננו רשאים לעמוד מנגד".

בהודעה של ועד מנהל בית לוחמי הגטאות וקיבוץ לוחמי הגטאות נכתב כי "פוטין אינו היטלר אולם ההתקפה על אוקראינה היא ביטוי של תוקפנות בוטה וניסיון לממש חלום לכונן מחדש קיסרות רוסית. אין שום הצדקה, גם לא משיקולי איזונים בין מעצמות, להקמתו של "רייך שלישי" רוסי בימינו. מנגד האוקראינים מפגינים אומץ ונחישות ברמה צ'רצ'ילית. אנו אתם במאבק על עצמאותם, על זהותם ועל תרבות החופש שהם מבקשים לכונן במדינתם.

ההיסטוריה לעולם לא חוזרת על עצמה אולם עלינו להפיק ממנה את הלקח ההיסטורי. שואת היהודים עומדת למול עינינו ואנו יודעים שאסור לשתוק. אנו יודעים שאין זה מוסרי לעמוד מנגד. אלימות של דיקטטור מחייבת תגובה נחושה של כל מי שהחופש וכבוד האדם יקרים לליבו – איננו רשאים לשתוק; איננו רשאים לעמוד מנגד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "לממשלת ישראל יש אולי סיבות מוצדקות להיזהר מלהרגיז את הרוסים, אבל אנחנו, כל הישראלים שהדמוקרטיה חשובה להם, כל הארגונים שעוסקים בלקח ההיסטורי המר של המאה העשרים, איננו פטורים מלומר את דברנו; לקרוא להושטת יד עוזרת לאוקראינים – איננו רשאים לשתוק; איננו רשאים לעמוד מנגד.

עלינו לדבר בקול רם בזכות דמוקרטיה וכיבוד זכויות האדם, בזכות קיומה של כל אומה, אז היו אלו אומות אירופה שנכבשו בידי גרמניה והיום זו אוקראינה לנוכח התוקפנות הרוסית. עלינו לדבר בקול רם בגנות חלומות על הקמתן מחדש של אימפריות סמכותניות חובקות עולם שרומסות את רוח האדם, את חלומו לחיי חופש וביטחון בביתו הלאומי."

לסיום כתב ועד מנהל בית לוחמי הגטאות וקיבוץ לוחמי הגטאות: "השמיעו קול! הושיטו יד לנרדפים והנרמסים היום, לאוקראינים, שעומדים בגאווה על עצמאותם למול דורסנות של מעצמה שכנה – איננו רשאים לשתוק; איננו רשאים לעמוד מנגד."

תמונה שפרסם בטוויטר סגן שר החוץ של אוקראינה סרגיי קיסליצה

Back to top button